המחאה נמשכת: מחר בבוקר יושבתו חדרי הניתוח בבתי החולים הציבוריים

בתי החולים ישביתו את פעילותם בין 10:00-08:00 ולא יטפלו בחולים | משרדי האוצר והבריאות עדיין לא מיישמים את ההסכם שנחתם עימם "בנט, עכשיו זה בידיים שלך"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 18:50 כד באלול התשפא

המחאה נמשכת: מחר בבוקר יושבתו חדרי הניתוח בבתי החולים הציבוריים
מחאת בתי החולים, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בתי החולים הציבוריים מחריפים את העיצומים: מחר בבוקר כל חדרי הניתוח יושבתו בתי החולים ישביתו את פעילותם בין 10:00-08:00 ולא יטפלו בחולים. 7 מנהלי בתי החולים הציבוריים ערכו אחה״צ (ד') מסיבת עיתונאים מול מעון רה״מ בבלפור, זעקו את קריסת בתי החולים הציבוריים ודרשו מבנט להתערב במשבר. 

מנכ״ל שערי צדק פרופ' עפר מרין אמר במחאה: אנחנו פותחים מחר מאהל מול משרד ראש הממשלה ואנחנו נשב שם עד שיהיה פתרון. נעשה שם את ארוחת שבת, נעשה שם את ארוחת ראש השנה ביחד עם המשפחות שלנו, עד שימצא פתרון.

מנכ״ל הדסה פרופ' יורם וייס הוסיף: ״עצוב שאנחנו כבר שבוע מאז שהחלו העיצומים, ביטלנו אלפי חולים במרפאות וניתוחים, ומשרדי האוצר והבריאות לא מצאו דרך לקיים את ההסכם איתנו. מחר בין שמונה לעשר בבוקר 7 בתי החולים יעצרו פעילות. המרפאות לא יעבדו, חדרי הניתוח לא יפעלו. רק מקרי הצלת חיים יתקבלו. כואב לי הלב. אנחנו מקווים שהפתרון יגיע ולפני ראש השנה.  זה לא בשבילנו, אלא בשביל תושבי ירושלים, נצרת, נתניה ובני ברק, זו מלחמה שאנחנו נלחמים בשבילם״.

"הזעקה שלנו כנראה עוד לא הגיעה לאוזניים הנכונות. אנחנו פה מחוץ לבית ראש הממשלה כי הוא חייב להתערב במשבר הזה. אנחנו פותחים מחר מאהל מול משרד ראש הממשלה ואנחנו, שבעת המנהלים, נשב שם עד שיהיה פתרון. נעשה שם את ארוחת שבת, נעשה שם את ארוחת ראש השנה ביחד עם המשפחות שלנו, עד שימצא פתרון. הרופאים והאחיות שלנו זועקים את הזעקה הזו יחד איתנו, והם יעמדו איתנו מחר במאהל ולכן הם לא יוכלו לתת טיפול בבית החולים מחר בבוקר". אמר מנכ״ל שערי צדק פרופ' עפר מרין.

יו"ר השדולה למען בתי החולים ח"כ קטי שטרית מסרה בעקבות מחאת הרופאים מול בית רה"מ: "התנהלות הממשלה מול מצוקת בתי החולים הציבוריים בעיצומו של גל הקורונה הוא מחדל עצום. מעיד בעיקר על אטימות וניתוק שלא ראיתי מימיי. אי אפשר לצפות מבתי החולים להעניק שירותי בריאות שהמדינה מחויבת להם ולא לתקצב אותם על זה. אני קוראת לרה"מ ולשרי האוצר והבריאות: אתם חייבים להתעשת! ויפה שעה אחת קודם!".


(המחאה בהדסה).

מוקדם יותר היום משרד הבריאות ומשרד האוצר סיכמו היום (ד') על תוספת תקציבית של 60 מיליון שקלים בחודש לקופות החולים, כתגבור תקציבי נוכח הגל הרביעי של הקורונה.  על פי הסיכום, קופות החולים יקבלו את התוספת בחודשים יולי ועד אוקטובר, בסכום כולל של 240 מיליון שקלים. עוד הוסכם כי בתקופה הקרובה יימשכו דיונים לבחינת תקצוב נוסף, בהתאם למצב תחלואת הקורונה וכהיערכות לחודשי החורף.