האוצר הודיע על סיכום עם בתי החולים, מנהלי בתי החולים מכחישים

באוצר פרסמו הודעה על הסכמות עם מנהלי בתי החולים הציבוריים, הנוקטים בעיצומים מזה מספר שבועות. מנהלי בתי החולים בתגובה: "לא נחתם שום הסכם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/21 20:54 יד בשבט התשפא

האוצר הודיע על סיכום עם בתי החולים, מנהלי בתי החולים מכחישים
מנהלי בתי החולים בהפגנה מול משרד האוצר, צילום: שערי צדק

נחתם הסכם או לא נחתם הסכם? משרד האוצר הודיע הערב (ד') על הגעה להסכמות עם מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים, הנוקטים בעיצומים כבר מספר שבועות, במחאה על מחסור בתקציבים. מנגד אומרים מנהלי בתי החולים כי לא נחתם שום הסכם עמם, וכי באוצר מעכבים את ההגעה להסכמות.

"בושה גדולה. שבעה בתי חולים קורסים"

בהודעת משרד האוצר נאמר כי "בפגישה בהשתתפות שר האוצר ישראל כ״ץ וסגן שר האוצר יצחק כהן עם שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים הושג ההסכם שיאפשר לבתי החולים לתפקד באופן מלא במתן טיפול לחולים ובתשלום משכורות לעובדים ולספקים לאורך כל השנה.
בנוסף תוקם ועדה ציבורית שתבחן את צורכי בתי החולים ואת הצורך לשדרג ולייצר שיוויוניות בין כלל בתי החולים בישראל".

עוד נאמר כי "שר האוצר הנחה את אנשי משרדו לדרוש ממשרד הבריאות להעביר יותר משאבים לכלל בתי החולים ובפרט לציבורים מתוך התקציב התוספתי של למעלה מ-20 מיליארד ש"ח שהוקצה למשרד הבריאות לצורך המאבק בקורונה והגדלת ספיקת בתי החולים. שר האוצר הודה לסגן השר יצחק כהן על הובלת התהליך המורכב לגיבוש ההסכם כמו כן מנהלי בתי החולים הודו לשר האוצר ולסגן השר על ההסכם שהביא לסיום המשבר".


(מנכ"ל הדסה בהפגנה בשבוע שעבר)

כאמור, מנהלי בתי החולים דחו את ההודעה, ואמרו כי לא נחתם עמם הסכם: "לא נחתם הסכם עם בתי החולים, פקידי האוצר מעכבים את ההתקדמות במשא ומתן. מחר אחרי ועדת הכספים נחריף את צעדי המחאה".