מאות רופאים במחאת ענק: "התנהלות משרד הבריאות זה הווריאנט הכי מסוכן"

רופאים, אחיות וצוותי רפואה הפגינו מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על קריסת 7 בתי החולים הציבוריים, והכריזו: "המאבק יימשך ללא הגבלת זמן" | מנכ"ל הדסה: "עצוב לי מאוד אנשים שעבדו לילות כימים כדי להציל חיים, לא יודעים אם השכר שלהם ישולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/08/21 14:48 כא באלול התשפא

מאות רופאים במחאת ענק: "התנהלות משרד הבריאות זה הווריאנט הכי מסוכן"
מחאת ענק מול משרד הבריאות, צילום: דוברות הדסה

מאות רופאים הפגינו היום (א') מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על קריסת שבעת בתי החולים הציבוריים. "התנהלות משרד הבריאות זה הוריאנט הכי מסוכן - המאבק יימשך ללא הגבלת זמן", אמרו הרופאים והוסיפו כי בתי החולים נמצאים "בסכנת חיים". 

למרות הודעת משרד האוצר כי בהמשך להנחיית שר האוצר אביגדור ליברמן, העביר החשב הכללי, יהלי רוטנברג, לבתי החולים הציבוריים מקדמה בסכום של למעלה מ-100 מיליון שקלים באופן מיידי, צוותי הרפואה נמצאים תחת חוסר ודאות לגבי המשכורת שלהם, זאת ברקע העומס הכבד בו הם נתונים מאז תחילת משבר הקורונה לפני כשנה וחצי.

"שיתוף הפעולה של משרד הבריאות ושר הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה - מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה. זהו מחדל חריף של משרד הבריאות שפוגע בתפקוד בתי החולים. התנהלות משרד הבריאות זה הוריאנט הכי מסוכן - המאבק יימשך ללא הגבלת זמן", נמסר מבתי החולים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה אמר בהפגנת הענק כי הממשלה הנוכחית יוצרת תקדים חדש: "לאורך השנים אנחנו רבנו, התכתשנו, לא הסכמנו, יצאנו לשביתות, אבל ברגע שנחתמו הסכמים - הממשלה עמדה ומילאה אותם וכאן יש לנו תקדים מסוכן שיכול להקרין על כל היחסים שלנו לעתיד לבוא עם הממשלה. הסכם שנחתם - לא מקוים. הדבר הזה פוגע ביכולת לטפל בחולים ולתת להם את הטיפול הרפואי המיטבי לא רק בקורונה אלא בכלל התחומים וחולים נשלחים הביתה. לא יכול להעלות על הדעת שיש ספק שמשכורות החודש הקרוב, ערב ראש השנה לא ישולמו". 

צילום: דוברות הדסה

פרופסור עפר מרין, מנכ"ל שערי צדק: "אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות הזאת לבקש סליחה ממאות ספקים בירושלים ובערים אחרות, שלא מקבלים חודשים את השכר שלהם. אני רוצה לבקש סליחה מכל העובדים שיש פה, מכל שבעת בתי החולים, שחיים כל בוקר באיזה חוסר וודאות, תהיה משכורת או לא תהיה משכורת. אני רוצה לבקש מכם סליחה ואני רוצה בעיקר לבקש סליחה מאלפי מטופלים שכבר כמה ימים בתוך הטירוף של הקורונה, בתוך הטירוף של העבודה שאנחנו לא יכולים לתת להם טיפול. אנחנו פה בשביל המטופלים שלנו, שהדבר הזה יהיה ברור. אנחנו מתחת לקו האדום ואנחנו פה נעמוד כדי לתת את הטיפול לכל המטופלים שלנו באופן מלא".

פרופסור יורם וייס, מנכ"ל הדסה, דיבר גם הוא על חוסר הוודאות בעניין המשכורות: "עצוב לי מאוד אנשים שעבדו לילות כימים כדי להציל חיים, לא יודעים אם השכר שלהם ישולם. ולא כי אנחנו לא יעילים - אנחנו הכי יעילים ומגיע לנו לקבל תקצוב הגון מהמדינה. החולים שלנו זכאים לאותה רמת טיפול כמו במרכז הארץ. לקראת ראש השנה ויום כיפור אני קורא לכל הממשלה להבין שהגיע רגע האמת - להתכנס ולסייע לכולנו".
 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן