703 חולים במצב קשה | מחר יתקיים דיון על פתיחת שנת הלימודים

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בסוף השבוע 14,117 ישראלים נמצאו חיוביים לנגיף | בבתי החולים ישנם 153 מונשמים ומפרוץ המגיפה נפטרו 6,950 בני אדם | שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "אעשה הכל להבטיח את בריאות הילדים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/08/21 23:01 כ באלול התשפא

703 חולים במצב קשה | מחר יתקיים דיון על פתיחת שנת הלימודים
מחלקת קורונה בשערי צדק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות הדיווחים על האטה קרובה בהתפשטות הנגיף, במשרד הבריאות מדווחים על מספר גבוה של חולים בסוף השבוע האחרון. על פי הנתונים שמתפרסמים הערב 8,482 מאומתים חדשים התגלו אתמול כחיוביים לנגיף. כמו כן, ישנם 703 חולים שמצבם מוגדר קשה מתוכם 153 מונשמים. ישראל מתקרבת ל-7,000 נפטרים כשמספר הנפטרים הנוכחי עומד על 6,950 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

נתונים מעודדים ניתן למצוא במספר המתחסנים הגבוה. קרוב לשני מיליון ישראלים התחסנו במנה השלישית, מבצע החיסון שנועד לבלום את הגל הרביעי של הקורונה. נכון להיום ישנם 1,955,229 מתחסנים מנה שלישית, 5,468,538 מתחסנים מנה שנייה ו-5,950,975 מתחסנים מנה ראשונה.

שנת הלימודים מתקרבת וצפויה להיפתח ביום רביעי. לאור נתוני התחלואה מחר תתקיים הערכת מצב מחודשת בה ידונו ראשי מערכת הבריאות והחינוך בסוגיית פתיחת שנת הלימודים. לא צפויות אמירות מפתיעות ושנת הלימודים צפויה להיפתח כסדרה, בין היתר העקבות דוח מיוחד שהונח על שולחן הממשלה שהצביע על ירידה קרובה בתחלואה למרות פתיחת שנת הלימודים.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון                                                                             צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייחסה בסוף השבוע לפתיחת שנת הלימודים וכתבה להורים המודאגים: "בימים האחרונים קיימתי שיחות ומפגשים עם ראשי ישובים, ועדי ההורים מהפורום הארצי ומוועדים עירוניים, ראשי ארגוני המורים, מנהלי בתי הספר וגורמים רבים נוספים.


(במשרד החינוך נערכים לפתיחת שנת הלימודים).

בכל יום אני משוחחת עם הורים רבים. אני קשובה לשיח שמתנהל סביב פתיחת שנת הלימודים, ערה לכמיהה לחזרה לשגרה וגם מבינה את החששות. ממשלת ישראל נתנה בתחילת השבוע אור ירוק, מתוך חובה מוסרית וחברתית, להחזרת ילדינו למסגרות החינוכיות אחרי שנה וחצי מורכבות ונתחיל להעניק להם יציבות וודאות עד כמה שניתן במציאות הנוכחית.

ההתחלה לא תהיה קלה ונתמודד עם אתגרים שונים, אך יש לנו תכנית שנבנתה עם צוותי מקצוע מהחינוך והבריאות. נדע להתאים אותה להתפתחויות ולצרכים של השטח. יש לי אמון מלא בכם ההורים, צוותי החינוך ובעיקר בתלמידות ובתלמידים שעברו ועוברים תקופה מאוד מאתגרת בחייהם. אני סומכת עליכם שתשתפו פעולה למען חזרה בטוחה לבית הספר, למען השמירה על רצף לימודי ולמען כולנו. כאמא וכשרת החינוך אעשה הכל להבטיח את בריאות הילדים ולהחזיר את היציבות החברתית והחינוכית שהם כה זקוקים לה".

בתוך כך, שרת הפנים איילת שקד התראיינה הערב לחדשות 13 ודיברה על החגים בצל הקורונה. שקד נשמעה מעודדת במיוחד ואמרה: "לא יהיה סגר בראש השנה ונחגוג אותו עם המשפחה", אמרה "ככל הנראה לא צפויות הגבלות חדשות, גם בבתי הכנסת".

"אנחנו כל הזמן מנסים לשמור על הפרנסה ועל הבריאות, המתווה של בדיקות מהירות ותו ירוק משלב את שני הדברים. אני פועלת לשנות את התו הירוק כך שרק מי שהתחסן בחצי השנה האחרונה יהיה זכאי לו. החלטנו להימנע מסגר ככל שאפשר ולצאת ראשונים בעולם עם חיסון הבוסטר, לא יהיה סגר אבל חשוב ללכת להתחסן". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן