"לא תהיה ממשלה" | איילת שקד מאיימת על יאיר לפיד

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד אמר בסוף השבוע כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, השותפה הבכירה לממשלה הזהירה את לפיד מהתקדמות בנושא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/08/21 09:29 יד באלול התשפא

"לא תהיה ממשלה" | איילת שקד מאיימת על יאיר לפיד
שקד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קואליציית בנט-לפיד מורכבת בין סיעות שלהן חילוקי דעות משמעותיים בנושאי יסוד. הנושאים שהונחו בצד במהלך הרכבת הממשלה צפים ועולים עם הזמן ובמיוחד לקראת ההצבעה הקריטית על התקציב. שר החוץ לפיד עורר את זעמם של חברי ימינה עם אמירה שנויה במחלוקת.

יאיר לפיד העניק ריאיון למהדורת החדשות של כאן 11 ואמר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות ויתכן שמהלכים בדרך למדינה פלשתינית יתרחשו בזמן שיכהן כרש ממלה. בימינה לא אהבו את ההתבטאות. הבוקר התראיינה השרה שקד לאריה גולן ואמרה בתגובה להתבטאות של לפיד כי "אם זה יקרה לא תהיה לו ממשלה".

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי לטוס ביום חמישי הקרוב לפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. על הפערים בין בנט לביידן בסוגיה הפלשתינית אמרה שקד: "בנט יאמר שהוא נגד פתרון שתי המדינות. עמדתנו ידועה, הוחלט כשהממשלה הזו קמה לא להתעסק בנושא הזה. גם ביידן יודע את דעתו של ראש הממשלה. בממשלה שבה אנו חברים לא תקום מדינה פלסטינית. הדבר הזה ידוע על לפיד והחברים מהשמאל. היה ברור שבממשלה הזאת שלא מתעסקים בנושאים שבמחלוקת".

יו"ר הקואליציה עידית סילמן מימינה, הגיבה גם היא לדבריו של לפיד בריאיון ב"כאן רשת ב": "צריך לזמן לעשות את שלו. יש נושאים שיש עליהם מחלוקות, אבל כרגע הם לא על השולחן. לממשלה הזאת יש קווים מאוד ברורים ולכן בנושאים האלה אני לא מודאגת".

גם חברו של לפיד ליש עתיד, שר החקלאות עודד פורר, הגיב לדבריו השנויים במחלוקת: "אנחנו עסוקים כרגע במדינת ישראל ולא בחזון של מדינה כזו או אחרת. בממשלה הזאת זה לא בראש סדר העדיפויות".


(יאיר לפיד בריאיון שעורר סערה).