לעיני שירה איסקוב: אביעד משה הורשע בניסיון רצח והתעללות

שירה איסקוב זכתה היום לרגע אחד, מעט מנחם, בזמן שראתה את השופטים מרשיעים את בעלה לשעבר אביעד משה בניסיון הרצח שלה. תקדים: הנאשם אף הורשע בהתעללות בבנו הקטן, שצפה במעשים. "עשרות רבות של חבטות במערוך עץ בפניה, שבירת שיניה וריצוץ גולגולתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/21 13:05 יז באלול התשפא

לעיני שירה איסקוב: אביעד משה הורשע בניסיון רצח והתעללות
שירה איסקוב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפטו של אביעד משה, תושב מצפה רמון שניסה לפני שנה לרצוח את אשתו לשעבר שירה איסקוב התקדם היום (ד') עם הכרעת של השופטים שפסקו כי משה מואשם בניסיון רצח ועבירות אלימות חמורות. הנוכחים התקשו לשמוע את כתב האישום המזעזע שהוקרה במהלך הדיון. עוד קבע בית המשפט כי אביעד משה יורשע בהתעללות בבנו הקטן שצפה בניסיון הרצי של אמו. מדובר בתקדים משפטי, שמעיד על כוונת השופטים כי החוק מתקדם ואינו סטטי. השופטים אף דחו את טענות ההגנה שניסו להשחיר את הקורבן והתייחסו לכך מפורשות בהכרעת הדין. 

השופטת יעל רז לוי הקריאה את הכרעת הדין, אליה הצטרפו השופטים גילת שלו ואהרון משניות. בהכרעת הדין כתבו השופטים: "עדותו בפנינו עיקרה עסקה בהצגת המתלוננת באור שלילי ביותר. הוא צייר תמונה שלפיה האשם במתלוננת והמשיך עם אותם דפוסים שליליים. נותרנו לאחר עדותו עם חור שחור. הגם שאינו מתכחש למעשיו, הוא לא מוכן לענות על שאלות בנוגע אליהן. כחוט השני עולה שהוא מודה במעשים באופן טכני. הוא מסביר שהוא הקורבן ושירה האלימה".

השופטים הקריאו את התיאור הקשה של ניסיון הרצח: "הוא לא הסתפק בעשרות רבות של חבטות במערוך עץ בפניה, שבירת שיניה וריצוץ גולגולתה, דקר אותה בפלג גופה העליון. כל אחד מאלה מעידים על כוונת קטילה. המתלוננת הייתה בסכנת חיים מיידית. הנאשם היכה את המתלוננת באופן שמלמד על כוונה אחת - לרצוח את המתלוננת. בנס ובסיוע השכנים ושירה עצמה שנלחמה על חייה האירוע הסתיים איך שהסתיים".

על התנהלותו של משה לאחר הרצח אמרו: "דבריו הותירו בנו רושם שלילי. גם בעדותו, כשביקשנו שיסביר, לא סיפק הסבר למעשיו. אמר 'איבדתי את זה. לא הייתי שם'. תשובות נטולות גוף מעשי. כל אלה מעוררים תהיות ומקשים לתת בו אמון. הוא העיד באופן מניפולטיבי וניכר שהדבר מתוך מחשבה כיצד יכול להציג דברים באופן שיטיב עמו ויציג אותו באופן חיובי.


(שירה איסקוב).

בעדות מצמררת שהעניקה שירה איסקוב לפני מספר חודשים סיפרה: "כשהילד ירד מהידיים שלי ואני הולכת לכיוונו, מגיעה החבטה הראשונה בראש ועוד אחת ועוד אחת ועוד הרבה. אני צועקת ואני מבקשת ממנו שיפסיק, צרחתי שיפסיק, ביקשתי סליחה וביקשתי גם עזרה מאבא שלי שהיה כל הזמן על הקו. הילד צרח וזעק לשמיים. הילד התיישב לידי, כולו התמלא בדם שלי. הבן שלי ישב לידי וזעק לשמיים ובכה- ובזמן הזה אביעד לא מפסיק להכות. הוא זרק אותי לרצפה ולחש 'תמותי כבר'".

ח"כ קרן ברק מהליכוד מיהרה להגיב על הרשעתו של אביעד משה בניסיון רצח שירה איסקוב ואמרה: "אני מברכת על ההרשעה, אדם מתועב שניסה בכל כוחו לרצוח את שירה איסקוב שהפכה לסמל למאבק נגד אלימות כלפי נשים. בזכות ההרשעה והחקיקה שהובלנו בכנסת הקודמת, ישללו ממנו גם זכויות האפוטרופסות על בנו, ובכך הצלחנו להביא גם סוף להמשך התעללותו בשירה ובנם מתוך הכלא, שהיו נמשכים לולא חקיקה חשובה זו".