שירה איסקוב ושכנתה השיאו משואה: "לכבודן ולזכרן של כל הנשים שלא זכו שזעקתן תשמע"

שירה איסקוב שבעלה ניסה לרצוח אותה, יחד עם שכנתה עדי גוזי שהצילה אותה, השיאו את משואתן המשותפת בטקס המרהיב בהר הרצל. מאז ניסיון הרצח, מעוררות השתיים את המודעות לאלימות נגד נשים בישראל. "לכבודך שירה, לכבוד הנשים שקמות מן השאול"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/21 21:53 ב באייר התשפא

שירה איסקוב ושכנתה השיאו משואה: "לכבודן ולזכרן של כל הנשים שלא זכו שזעקתן תשמע"
שירה איסקוב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בערב ראש השנה נקשר ברגע אחד גורלן של שתי שכנות. האחת שירה איסקוב שביקשה לעזוב זוגיות אלימה, בעלה  בתגובה נסה לרצוח אותה. השניה, עדי גוזי, שמעה את המתרחש בבית הסמוך, פרצה פנימה תוך סיכון רב, והצילה את חייה של השכנה שכלל לא הכירה. מאז ניסיון הרצח, מעוררות השתיים את המודעות לאלימות נגד נשים בישראל. 

שירה אמרה בטרם השיאו השתיים את המשואה המשותפת, "לכבודך עדי, לכבוד הערבות ההדדית, לכבוד הרבים והטובים, שמקדישים את חייהם למאבק באלימות בכלל ולמאבק באלימות נגד נשים בפרט".

עדי: "לכבודך שירה, לכבוד הנשים שקמות מן השאול, ובפנים גלויות, אמיצות ויפות, מזכירות לנו עוד כמה יש לנו לתקן".

שירה: "לכבודן ולזכרן של כל הנשים שלא זכו שזעקתן תשמע. לכבוד כל מי שזקוקה ממש עכשיו לביטחון, לתקווה, לאהבה ולכוח לצאת החוצה".

עדי: "זה קשה, זה מפחיד, אבל זה אפשרי. וזה כל כך שווה את זה".

יחד צעקו השתיים התרגשות: "ולתפארת מדינת ישראל".

איסקוב בת ה-33 הפכה לסמל למאבק באלימות נגד נשים, לאחר האירוע הקשה שבו בן זוגה לשעבר פגע בה ופצע אותה קשה לעיני בנם התינוק. במהלך השיקום וההחלמה מפצעיה, איסקוב החליטה לספר את סיפורה הקשה לציבור הרחב במטרה להעלות את נושא האלימות כנגד נשים על סדר היום הציבורי ועל מנת לעזור לנשים אחרות לצאת ממעגל האלימות.

גוזי בת ה-33 היא שכנתה של איסקוב במצפה רמון, ששמעה את צעקותיה של איסקוב במהלך פגיעתו של בעלה בה ועזרה לה ובכך הצילה את חייה. בפעולתה למען איסקוב, סיכנה גוזי את חייה והפגינה אומץ וערבות הדדית ופעולותיה עוררו הערכה רבה בציבור.