בהתיישבות חוששים כי בנט ייכנע ללחץ של ביידן: "שמור על ארץ ישראל"

לקראת ביקורו של ראש הממשלה בארצות הברית ובשל החשש כי לא יעמוד בלחצי האמריקאים, יוצאת תנועת "ריבונות" בקמפיין הקורא לראש הממשלה לעמוד איתן מול הלחצים ולקדם את החזון המדיני בו האמין, חזון הריבונות: "אתה מתנגד לחלוקת הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/21 10:19 טז באלול התשפא

בהתיישבות חוששים כי בנט ייכנע ללחץ של ביידן: "שמור על ארץ ישראל"
בנט עם ראשי מועצת יש"ע, צילום: מועצת יש"ע

לקראת יציאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לארצות הברית, ופגישתו עם הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן ביום חמישי, יוצאת תנועת "ריבונות" בקמפיין הקורא לראש הממשלה שלא להיכנע ללחץ האמריקאי, לאור החשש כי ביידן יפעיל לחצים על בנט, לפתיחתה של קונסוליה אמריקאית לתושבי הרשות הפלשתינית במזרח ירושלים.

כחלק מהקמפיין שיגרה התנועה מכתב חיזוק לבנט, בקריאה לעמידה איתנה על שלמות הארץ מול הלחצים הצפויים. "הממשל האמריקאי הנוכחי שם לו למטרה להחזיר לשולחן המדיני את הרעיון המסוכן של חלוקת הארץ והקמת מדינה פלשתינית בליבה, רעיון לו אתה מתנגד, רעיון שהיית ממובילי המאבק נגדו בתפקידיך השונים סביב שולחן הממשלה, במועצת יש"ע ועוד", נכתב במכתב עליו חתומות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר.

"איתך ברגעים אלה אלפי שנות היסטוריה יהודית הקושרת בקשר נצחי את ארץ ישראל לעם ישראל. איתך ברגעים הללו אלפי שנות עתיד יהודי המחובר גם הוא בנימי נשמתו לארצו היחידה. איתך ברגעים אלה רוב מוחלט של אזרחי ישראל המתנגדים לחלוקת הארץ ולהקמת מדינה ערבית בליבה, מדינת טרור שתציב את הארץ כולה תחת סכנה חמורה פי כמה מזו של עוטף עזה", כתבו השתיים לבנט.

השתיים הזכירו במכתבן את הדיווחים האחרונים מאפגניסטן, כעדות לכך שעל אף הבטחות הצהרות וערבויות איש ממנהיגי העולם, גם לא ממנהיגי ארצות הברית הגדולה, לא ישאיר את חייליו להילחם עבור ביטחון אחרים. "המראות הקשים מאפגניסטן רומזים לכולנו עד כמה לא יוכל עם ישראל להפיל את יהבו על זרים. ברגע האמת, מול גלי אויב ושונא, יישאר עם ישראל להתמודד לבדו".

קצובר ומטר: "ראשי ממשלה ישראלים בעבר, עמדו איתן מול לחצים אמריקאים כבירים"

קצובר ומטר קראו לבנט שלא לתת יד להקפאת ההתיישבות ביהודה ושומרון. "אל תיתן ידך לרעיונות של הקפאת ההתיישבות. אל תיתן הסכמתך לדרישות של ויתור לבנייה ערבית ההולכת וקובעת עובדות בשטח ברוח תכנית פיאד הבונה בפועל מדינה פלשתינית, עם או בלי הסכם. אל תיעתר לדרישה להקמת קונסוליה אמריקאית בירושלים עבור הרש"פ. צעד שכזה מהווה ראשית חלוקתה המדינית חלילה של בירת ישראל". 

קצובר ומטר הדגישו במכתב כי אין במכתב לערער על יכולותיו של בנט, אלא בקשה לחזקו מול הלחצים הצפויים עליו. "אין במכתבנו כל אמירה המערערת על יכולותיו של ראש הממשלה להציב עמדה אידיאולוגית ברורה ונחושה השומרת על שלמות הארץ. עם זאת אנו גם מודעות למשקל האדיר של הלחץ המדיני אותו יכולה מעצמה כדוגמת ארצות הברית להפעיל על ישראל. הנשיא האמריקאי עלול להפעיל מנופים כלכליים, ביטחוניים, מדיניים ואחרים על מנת לקדם את תפיסת עולמו אודות עתיד הסכסוך היהודי-ערבי".

לסיום כתבו השתיים: "מנהיגות נבחנת ברגעי לחץ ואנו תפילה שראש הממשלה אכן יגלה את תעצומות הנפש הנדרשות ממנהיג בשעה שכזו. ראשי ממשלה ישראליים בעבר עמדו איתן מול לחצים אמריקאים כבירים, הציבו את עמדתם הנחושה והיו נכונים גם לחיכוך עם הבית הלבן למען האינטרס הישראלי".

צילום: ללא