רשמי: בנט הוזמן לבית הלבן | הפגישה ב-26 לאוגוסט

לראשונה מאז נכנס לתפקידו, צפוי ראש הממשלה להיפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. השניים ידונו בשורת נושאים מדיניים, כלכליים וביטחוניים, ובראשם הגרעין האיראני

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/21 22:16 י באלול התשפא

רשמי: בנט הוזמן לבית הלבן | הפגישה ב-26 לאוגוסט
צילום: shutterstock

ראש הממשלה נפתלי בנט ימריא בשבוע הבא לוושינגטון, בירת ארצות הברית, בהזמנת נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. מדובר בביקורו המדיני הראשון של ראש הממשלה מאז נכנס לתפקידו, כך נמסר מלשכתו של בנט. 

ביקורו של ראש הממשלה יחזק את השותפות הקרובה בין ארה"ב לישראל וישקף את הקשרים העמוקים בין המדינות. רה"מ ונשיא ארה"ב ידונו בשורת נושאים מדיניים, כלכליים וביטחוניים, ובראשם הגרעין האיראני, נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה. 

הבית הלבן הוציא גם הוא הודעה רשמית לקראת הביקור. בהודעה נכתב כי "ביקורו של בנט יחזק את השותפות המתמשכת בין ארה"ב וישראל, ישקף את הקשרים העמוקים בין ממשלותינו לבין עמנו, וידגיש את המחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחון ישראל". עוד נאמר כי "הנשיא וראש הממשלה ידונו בנושאים קריטיים הקשורים לביטחון אזורי ועולמי, כולל איראן. הביקור יהווה גם הזדמנות לשני המנהיגים לדון במאמצים לקידום שלום, ביטחון ושגשוג לישראלים ולפלסטינים ובחשיבות הפעולה לקראת עתיד שליו ובטוח יותר לאזור".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה לאפשרות הזו במהלך מסיבת העיתונאים שערך, "אני מעריך שבקרוב תגיע הודעה, בסוף החודש אנחנו אמורים להגיע לארה"ב בכפוף לתקנות הקורונה. זו פגישה חשובה עם הנשיא ביידן שבמרכזה הנושא של איראן. אנחנו השלמנו תהליך של גיבוש מדיניות, אחרי ממש סמינר עומק על הסוגיה האיראנית מכל הכיוונים. אנחנו באים עם תפיסה של שותפות, שיעדה לבלום את הפעילות האזורית השלילית של איראן ומניעת התקרבות של איראן לפריצה בנשק גרעיני. אנחנו חייבים לומר שאיראן נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר בתחום ההעשרה אבל יש לנו תוכנית איך להשתלט על זה".

המשלחת תצא לוושינגטון ביום ג', 24 באוגוסט, ופגישת ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב בבית הלבן תתקיים ביום ה', ב-26 באוגוסט. 

בחודש שעבר דיווחנו כי הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים תפתח רק לאחר העברת התקציב, כך ביקש ראש הממשלה נפתלי בנט מנשיא ארצות הברית, וג'ו ביידן נענה. הקונסוליה, אשר משמשת נציגות אמריקנית ברשות הפלשתינית, נחשבת לסוגיה רגישה ביחסים בין שתי המדינות. 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן