אפגניסטן: המונים צובאים על שדה התעופה בניסיון לברוח

יום אחרי החלה הפשיטה על הבירה קאבול, אזרחים רבים מנסים להימלט | מדינות העולם פינו את השגרירויות | מנהיג הטאליבאן אחרי הפשיטה על הארמון: "המבחן האמיתי מתחיל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/08/21 10:20 ח באלול התשפא

אפגניסטן: המונים צובאים על שדה התעופה בניסיון לברוח
נמל התעופה בקאבול, צילום: צילום מסך יוטיוב AFP

יום אחרי שבירת אפגניסטן החלה ליפול לידי כוחות הטאליבאן, הכאוס שולט בבירה. המונים צבאו על שדה התעופה בקאבול בניסיון לברוח משלטון הטאליבאן. כוחות ארה"ב שנמצאים במקום ירו לעבר המפגינים במטרה לאפשר למטוסים להמריא.


(תיעוד מתוך שדה התעופה AFP).

ממשל ארצות הברית הוציא הודעה בה ביקש: בבקשה אל תגיעו לשדה התעופה עד להודעה חדשה, המצב בקאבול אינו בטוח" מלבד ארה"ב רוב המדינות כבר פינו את השגרירויות מקאבול חברות התעופה המערביות נזהרות ולא טסות מעל המדינה מחשש לפגיעה במטוסים.

https://twitter.com/NicolaCareem/status/1427122975971561475?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1427122975971561475%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.maariv.co.il%2Fnews%2Fworld%2FArticle-859590

דובר המשרד הפוליטי של ארגון הטאליבאן, מוחמד נאיים, הכריז ברשת אל-גז'ירה כי הלחימה בעיר הסתיימה. "אנחנו לא חושבים שכוחות זרים יחזרו על ניסיונם הכושל באפגניסטן", אמר נאיים בריאיון לרשת אל-גז'ירה. "מוכנים להתמודד עם החששות של הקהילה הבין-לאומית באמצעות דיאלוג. הארגון אינו רוצה לחיות בבידוד ומעוניין בקשרים עם הקהילה הבין-לאומית - מבקשים מכל המדינות והגופים לשבת איתנו כדי לפתור את הבעיות". הוסיף.

https://www.youtube.com/watch?v=mZ6dPtRjBxI

אתמול דווחו כלי תקשורת בשפה הערבית, כי נשיא המדינה אשרף גאני אחמדזאי ברח מהמדינה באמצעות מטוס וכוחות הטאליבן השתלטו על הארמון הנשיאותי ופרסמו תיעוד כשהם חוגגים עם נשקים בארמון. הנשיא הנמלט הסביר כי ברח על מנת למנוע שפיכות דמים.

למרות ההצהרות של ראשי הטאליבאן על כיבוש ללא אלימות ובדרכי שלום, העדויות בשטח והדיווחים מאפגניסטאן מלמדים על מציאות שונה, דומה למה שראינו כבר בעבר. לפי הדיווחים, נשים נדרשות שלא ללכת למקום עבודתן, טרוריסטים של הארגון חוטפים ילדות לחיתון ואנשי כוחות הביטחון מוצאים להורג במספרים גדולים.