קבינט הקורונה יכריע: האם הלימודים יפתחו כסדרם?

שרי הממשלה מתכנסים הלילה כדי להחליט האם וכיצד ילמדו תלמידי ישראל בשנת הלימודים הקרובה. עוד יכריעו באשר לתפילות בבתי הכנסת בחגים ולגבי ביקורים במתחם הכותל המערבי. בנוסף, מהו מספר האנשים המותר להתקהלות בשטח פתוח?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/08/21 23:06 יד באלול התשפא

קבינט הקורונה יכריע: האם הלימודים יפתחו כסדרם?
צילום: Michael Giladi/Flash90

קבינט הקורונה מתכנס הערב (א') כדי לדון בשאלה האם שנת הלימודים הקרובה תפתח כסדרה בראשון בספטמבר, או שמא הלימודים ידחו בשל העלייה בתחלואה. על פי ההערכה,  כי שרי הקבינט צפויים לאשר כי שנת הלימודים תפתח כרגיל, לפחות בבתי הספר העל-יסודיים, שם ניתן כבר לחסן כל נערה ונער מעל גיל 12. השאלה הגדולה נותרת באשר לתלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים, שטרם יכולים להתחסן. עוד גורם שיש לבחון, האם ניתן יהיה לחסן את תלמידי בית הספר בזמן הלימודים

עוד יכריעו השרים בקבינט כיצד יראו התפילות בבתי הכנסת במהלך חגי תשרי. על פי פרסום של גל"צ, תו ירוק יחול מעל 50 מתפללים וככל שיתאפשר, התפילות יערכו בחוץ, בנוסף להסברה ואכיפה מקומית. 

תפילות קורונה

תפילות קורונה צילום: Yossi Zeliger/Flash90

עוד ידרשו השרים להחליט מה יעלו בגורלו של הכותל המערבי בימים הנוראים, טרם הושגה קביעה האם להחיל את התו הירוק, ובכל מקרה תיערך במקום חלוקה למתחמים בנוסף לדרישה להגביל את כמות המשתתפים עד ל-10,000 בני אדם. 

הקבינט אף דן בהגבלות נוספות כדי לצמצם ככל האפשר את ההתקהלות באירועים המוניים. שר הבריאות ניצן הורוביץ שואף להגביל באופן זמני את ההתקהלות, כך שבמקום 5,000 איש בשטח פתוח תותר התקהלות רק של 1,000 איש. באשר לחללים סגורים, השאיפה היא להגביל  ל-500 בחוץ ו-400 בפנים  כפי שכבר קורה באולמות אירועים.

במשרד התרבות זעמו על ההחלטה, שההצבעה עליה צפויה להתקבל רק במהלך השבוע. שכן במידה ותתקבל, עלולה להשפיע על מאות אירועי תרבות ואומנות, כמו גם על פרנסתם של העוסקים במלאכה. 

מוקדם יותר הערב, במסיבת עיתונאים שקיימו מנהלי בתי החולים הציבוריים בארץ מול משרד הבריאות בירושלים, הודיעו שבעה מהם כי החל ממחר לא יקבלו יותר חולי קורונה למחלקות, וביום רביעי יעברו למתכונת שבת, זאת לאור היעדר משאבים מספקים לטיפול החולים. 

מנכ״ל שערי צדק פרופסור עופר מרין תיאר את השלכות מגיפת הקורונה על מערכת הבריאות: ״שנה וחצי, ארבעה גלי קורונה, עובדים יום ולילה, 7 ימים בשבוע כדי להציל את מדינת ישראל. הערים הכי אדומות בישראל. אני מתבייש לעמוד פה כמו פושט יד. מדינת ישראל מפירה את ההסכם עם בתי החולים הציבוריים. אף אחד מסעיפי ההסכם לא מקוים". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן