לקראת החגים: סנקציה על בתי הכנסת שלא יעמדו בתו הירוק

ועדת חוקה בכנסת דנה במתן סמכויות למשטרה לקנוס את גבאי בתי הכנסת שלא עומדים בתו הירוק, ח"כ אורי מקלב תקף: "התנכלות והחמרה בדווקא, זו החמרה שלא ראויה למדינה יהודית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/21 20:34 י באלול התשפא

לקראת החגים: סנקציה על בתי הכנסת שלא יעמדו בתו הירוק
קנסות על גבאים, ארכיון, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

עשרים יום בדיוק לפני ראש השנה ותחילתם של חגי תשרי, ועדת החוקה של הכנסת דנה בסמכויות המיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. ברגע האחרון נוסף לדיון סעיף אשר מאפשר למשטרה להטיל קנסות על גבאי בתי הכנסת שלא יעמדו בתנאי התו הירוק

חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה תקף את כוונת חברי הכנסת לאשר את הסנקציה ואמר, "בהבלעה התקבלה פה החלטה המחמירה על מקומות התפילה, לא רק שהורידו והגבילו את כמות המתפללים בבתי הכנסת אלא מבקשים כעת להטיל סנקציות על המפעיל של בית הכנסת, הגבאי". 

"במשרד המשפטים הביאו את החוק ללא הסנקציה הדרקונית הזו כי הם יודעים שלא ניתן להטיל סנקציה על המפעיל של בית הכנסת", הוסיף מקלב, "אולי לצערנו יו"ר ועדת החוקה מכיר בתי כנסת מסוג אחר, אבל בתי הכנסת שלנו אין להם מפעיל. זה מקום ציבורי שנועד לרווחת הציבור. אין מי שמפעיל את המקום אלא הוא פתוח תדיר לרשות הציבור. זו התנכלות והחמרה בדווקא. זו החמרה שלא ראויה למדינה יהודית. בסמכות הוועדה שלא לקבל את הסעיף הזה ואני מבקש ממכם שלא לאשר אותו".

כזכור, היום נכנס לתוקפו התו הירוק המורחב אשר מאשר את כניסתם של מחוסנים, מחלימים ונבדקים עם תוצאה שלילית למקומות בילוי ופנאי, כולל גם בתי כנסת בתפוסה מעל 50 איש. באשר לילדים בגילים 3-12, הם נדרשים להציג תוצאה שלילית לאחר שיבדקו במאות מתחמי הבדיקה החינציות שהוצבו היום ברחבי הארץ.