לומדים עם הקורונה מסתמן: שנת הלימודים בתיכונים תפתח כרגיל

מחר צפוי להכריע קבינט הקורונה בדבר פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך. השאלה הגדולה: מה יעלה בגורלם של תלמידי היסודי וגני הילדים שטרם יכולים להתחסן. בנט: "מטרתנו למנוע שידור חוזר של 200 ימי הסגר (שיא עולמי שלילי) והזומים שהיו בשנה שחלפה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/08/21 22:19 יג באלול התשפא

מסתמן: שנת הלימודים בתיכונים תפתח כרגיל
תלמידים בשנת קורונה, אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/Flash90

יומיים לאחר הכרעת משרד הבריאות בדבר מתן מנה שלישית של חיסון לבני הארבעים, וכעת דיון חדש עומד על הפרק. פחות מעשרה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, קבינט הקורונה שיתכנס מחר (א') צפוי להחליט באשר לפתיחת שנת הלימודים בבתי הספר. 

כפי שמסתמן, נראה כי שרי הקבינט צפויים להכריע כי השנה תפתח כסדרה בראשון בספטמבר, לפחות בבתי הספר העל-יסודיים, שם ניתן כבר לחסן כל נערה ונער מעל גיל 12. 

"מטרתנו למנוע שידור חוזר של 200 ימי הסגר (שיא עולמי שלילי) והזומים שהיו בשנה שחלפה", כתב הערב ראש הממשלה נפתלי בנט בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו. יש לי ארבעה ילדים בבתי ספר וראיתי אותם דוהים למול הזומים. חייבים לחיות וללמוד לצד הקורונה. לכן השקענו הרבה מאמצים בבניית תכנית להפעלת מערכת החינוך יחד עם משרד החינוך ושרת החינוך וכמובן משרד הבריאות ושאר השותפים. מחר בקבינט אנחנו נקבל את ההחלטה לאישור סופי של התכנית". 

למרות שכאמור טרם התקבלה ההחלטה, נראה כי ראש הממשלה חותר לקראת תרחיש שבו "תלמידי העל-יסודי יתחסנו וילמדו כרגיל החל מה-1 בספטמבר". עוד קרא בנט להזדרז ולהתחסן לפני תחילת שנת הלימודים, "כיתה שאין בה לפחות 70% תלמידים שהתחסנו (זריקה ראשונה) לא תוכל ללמוד בכיתה עד שיעבור שיא המגיפה, אם הם ביישוב אדום. אם במהלך הלימודים אחד התלמידים יימצא מאומת קורונה, הכיתה תמשיך ללמוד כרגיל (מכיון שכולם יהיו מחוסנים), ונבצע בדיקות לתלמידים האחרים לוודא שלא נדבקו". 

יתכן שבזכות מבצע החיסונים יצליחו במערכת החינוך להתגבר על המגיפה, אולם כפי שגם בנט יודע, מצבם של התלמידים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים מסובך יותר כיון שהם עדיין לא זכאים להתחסן. "נדאג שעוד לפני פתיחת שנת הלימודים ההורים יקבלו ערכה לבדיקה-ביתית של קורונה (בחינם) ואתם תתבקשו לבצע את הבדיקה יממה לפני פתיחת השנה", כתב ראש הממשלה, "אם הילד יימצא חיובי, הוא יישאר כמובן בבית עד להחלמה. אם הילד נמצא שלילי לקורונה, הוא ייגש למחרת לבית הספר עם פתק מההורים שמאשר זאת. אנחנו נשתדל ככל האפשר ללמוד במקומות מאווררים או בשטח הפתוח, ואנחנו מבצעים עוד התאמות רבות למצב. גיבשנו נוהל למצב שאחד הילדים בכיתה נמצא בכל זאת חיובי, ואנחנו בוחנים זאת כעת בפיילוטים. מחר אנחנו נודיע על מועד פתיחת שנת הלימודים ביסודי ובגנים". 

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן הערב את נתוני התחלואה החדשים. 7,761 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מתוך 144,885 בדיקות לגילוי הנגיף. ישנם 1,365,887 מתחסנים מנה שלישית, 5,440,210 מתחסנים מנה שנייה, ו-5,888,961 מתחסנים מנה ראשונה. מספר החולים הקשים עומד על  645, כאשר 110 מונשמים. 6,775 נפטרים במצטבר מאז פרוץ המגיפה בישראל. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן