בנט ושקד קיבלו את המנה השלישית | 33 מתים מקורונה ביממה אחת

ראש הממשלה קיבל את מנת הדחף של החיסון נגד הקורונה, קרא לאזרחי המדינה לצאת ולהתחסן כדי להימנע מסגר רביעי: "אמרתי בעבר שאם נתחסן באלול - נחגוג את החגים עם המשפחה בתשרי. זה בהישג יד אבל אנחנו עוד לא שם" | ביממה האחרונה אומתו לנגיף 7,692 בני אדם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/08/21 14:40 יב באלול התשפא

בנט ושקד קיבלו את המנה השלישית | 33 מתים מקורונה ביממה אחת
ראש הממשלה בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, קיבל אמש את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצט״מ וועדת המעקב, לחסן בחיסון שלישי רק אחרי חמישה חודשים ממועד החיסון השני, את בני ה-40 ומעלה, וכן את העובדים במערכת הבריאות, צוותי ההוראה, מטפלים בקשישים ונשים בהריון בכל גיל. ראש הממשלה נפתלי בנט לא המתין והגיע הבוקר (ו') למרכז הרפואי מאיר בכפר סבא לקבל את מנת הדחף.

"לפני מספר שבועות אמרתי לציבור שאם נתחסן באלול - נוכל לחגוג את החגים עם המשפחה בתשרי", פתח בנט את דבריו. "אני אומר לכם עכשיו - זה בהישג יד. זה היה נשמע דמיוני כי הציבור הישראלי רגיל להימצא בחגים בסגר. זה בהישג יד, אבל אנחנו עוד לא שם".

ראש הממשלה המשיך וקרא לאזרחים לצאת ולהתחסן: "אני אומר בצורה ברורה: אם תצאו להתחסן בחיסון השלישי - נוכל להימנע מסגר רביעי. אנחנו בשיא המערכה כרגע".

שרת הפנים איילת שקד התחסנה בפעם השלישית וקראה לאזרחים להגיע ולהתחסן: "אני קוראת לאזרחי ישראל, אל תבזבזו זמן, גשו היום להתחסן, אפשר להגיע בלי תור, פשוט להגיע. אם כולנו נתחסן נחגוג יחד את החגים בלי סגרים. זה בידיים שלנו".

שרת האנרגיה, קארין אלהרר, התחסנה גם היא בפעם השלישית: "מתחסנים ומצילים חיים, כתבה אלהרר בחשבון הפייסבוק שלה. "היום בעזרתה של ננה האחות המקסימה התחסנתי במנה השלישית. לכו להתחסן. תגנו על עצמכם ועל יקיריכם".

משרד הבריאות עדכן באיחור הבוקר את נתוני הקורונה בישראל. ביממה האחרונה אומתו לנגיף 7,692 בני אדם מתוך סך של 141,638 בדיקות. בבתי החולים מאושפזים 594 חולים שמצבם מוגדר קשה, ועוד 108 מונשמים. מאז פרוץ המגפה בישראל מתו מהנגיף 6,759 ישראלים, עליה של 33 מאז אתמול. חיסונים: 1,266,922 מתחסנים מנה שלישית, 5,436,375 מתחסנים מנה שנייה ו-5,881,743 מתחסנים מנה ראשונה.