בלעדי עיריית ירושלים מציגה: בדיקות סרולוגיות ליהודים בלבד

ביום ראשון צפוי להתחיל מבצע הבדיקות הסרולוגיות ברחבי הארץ, בבירה מיהרו לפרסם לתקשורת הודעה חגיגית על מתחמי הבדיקות, אך ברשימה לא מופיעים מתחמים בשכונות של המגזר הערבי. העיריה: בקרוב נפרסם רשימה חדשה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/08/21 20:58 יא באלול התשפא

עיריית ירושלים מציגה: בדיקות סרולוגיות ליהודים בלבד
בדיקות סרולוגיות, צילום: בדיקות סרולוגיות

ביום ראשון הקרוב יחלו ילדי ירושלים להיבדק בבדיקות הסרולוגיות לקראת פתיחת שנת הלימודים, אבל נכון לשעה זו העירייה פרסמה מתחמים בשכונות יהודיות בלבד. במסמך רשמי אותו הוציאה הום (ה') העירייה מופיעים עשרות מתחמי בדיקות, אף לא אחד מהם במזרח העיר.

כחלק מהמתווה לפתיחת שנת הלימודים, תלמידי ישראל יבדקו בבדיקה סרולוגית עוד לפני הראשון בספטמבר על מנת למפות את המחלימים, על המבצע המורכב אמון פיקוד העורף והוא יתבצע בכל הארץ. בירושלים יוקמו עשרות מוקדי חיסון אך במפתיע, בינתיים פורסמו מתחמי חיסון בשכונות יהודיות בלבד.

גורמים בפיקוד העורף סיפרו לחדשות כיפה כי פיקוד העורף יבצע את הבדיקות בכל רחבי הארץ ללא הבדלי דת גזע או מין ובכל זאת בהודעה הרשמית אליה הצטרף לא מופיעים מתחמי חיסון בשכונות בהם יש רוב ערבי והורים לילדים במזרח העיר עדיין מבולבלים. ראש העיר משה לאון הצטרף להודעה החגיגית ואמר: "לאחר עבודה מאומצת אני שמח להנגיש לכל ילדי ירושלים את הבדיקות הסרולוגיות". ספק אם ראש העיר אכן עבר על הרשימה וראה כי עבור התלמידים הערבים טרם נקבעו מתחמי בדיקות רשמיים.

העירייה הגדילה לעשות והודיע כי תפתח מתחם חיסון בעיר העתיקה, אך גם הוא ימוקם ברובע היהודי. וניתן להבין כי ישרת סוג אחד של אוכלוסייה.

פנינו לעיריית ירושלים בבקשה לקבל תשובות להיעדרות השכונות הערביות, בעירייה מסרו: "העירייה הקצתה כ-30 מתוך 100 עמדות למזרח העיר. המיקומים בשכונות המזרח טרם נסגרו מול המינהלים. עד יום ראשון ייצא עדכון מסודר גם לגבי מזרח העיר". על השאלה כיצד קרה שדווקא מתחמי חיסון למגזר הערבי טרם נקבעו, לא קיבלנו תשובה.

כזכור, על פי מתווה פתיחת שנת הלימודים בשלב הראשון יערכו בדיקות סרולוגיות מקדימות לאיתור התלמידים שהיו חולים בעבר, כדי שיוכלו לקבל פטור מבידוד, באמצעות בדיקת דם. לאחר מכן, יבדקו התלמידים שעדיין לא חוסנו או התגלו כחולים, הבדיקות האלו יערכו ממש בימים הקרובים, והן תהיינה על חשבון המדינה. תלמידים שיימצא כי היו חיוביים בעבר יקבלו תו ירוק שיקנה להם פטור מבידוד.


(בדיקות סורולוגיות).