עושים סדר בדיקות קורונה לילדים: כל המידע על בדיקות קורונה, מהירות וסורולוגיות

התו הירוק והתו הסגול נכנסו לתוקף, ועל פי ההנחיות החדשות ילדים בגילים 3-12 נדרשים להיבדק תכופות, וגם לבצע בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים לפני פתיחת שנת הלימודים | הפרטים המלאים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/21 18:03 י באלול התשפא

בדיקות קורונה לילדים: כל המידע על בדיקות קורונה, מהירות וסורולוגיות
צילום: Miriam Alster/FLASH90

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה מהשבוע שעבר, הלילה (ג') נכנסו לתוקף מספר הגבלות חדשות, מתוך ניסיון לבלום את העלייה המתמשכת בתחלואה בגל הרביעי של הקורונה, ובמטרה להימנע מסגר נוסף שיפגע בכלכלה. במסגרת ההנחיות החדשות יופעלו בכלל המשק "התו הירוק" (מחוסן, מחלים, או נבדק עם תוצאה שלילית) ו"התו הסגול" (מגבלת התקהלות) וכן יעודכנו מגבלות התקהלות שונות במרחב הציבורי.

 מדיניות תו ירוק לפי גיל

  • 0-3: פטורים מהצגת תו ירוק
  • 3-12: בדיקות במימון המדינה
  • 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי

 בדיקות מהירות (אנטיגן) 

בדיקות מהירות לגילוי נגיף הקורונה, הנקראות גם בדיקות אנטיגן, מבוססות על טכנולוגיה שאינה מצריכה שינוע הבדיקה למעבדה ומאפשרת מתן תשובה תוך 15 עד 30 דקות מרגע הדגימה, כך על פי משרד הבריאות. בפועל, זמן ההמתנה ארוך יותר ועלול להימשך גם שעה. התוצאה תקפה עד 24 שעות מרגע ביצוע הבדיקה, והיא מספיקה לתו ירוק כדי שהילדים יוכלו להיכנס למקומות בילוי ופנאי. 

כדי להקל על העומסים הכבדים הצפויים בעקבות חיוב הבדיקה של המוני ילדים, משרד הבריאות פתח היום עשרות מתחמי בדיקות חינמיות של מד"א ברחבי הארץ.  ממשרד הבריאות נמסר כי יאפשרו לילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים להיבדק ללא תשלום, וזאת כדי להתחשב בילדים שרק באחרונה מלאו להם 12 שנים וטרם הספיקו להתחסן בשתי מנות. מבוגרים שלא התחסנו יאלצו לשלם 52 שקלים בעבור הבדיקה. 

לפני ביצוע הבדיקה במתחם מד"א, מומלץ לחייג *3101 כדי לקבוע תור או לבצע זאת אונליין.  מגן דוד אדום מעדכן באתר את מיקומי הבדיקות המהירות לילדים, כולל שעות הפתיחה. 

חברת איכילוב well נבחרה על ידי משרד הבריאות לבצע את בדיקות הקורונה המהירות לילדים בגילאי 3-12 ומנועי חיסון באזור תל אביב והמרכז, החברה מעדכנת באתר מעת לעת את המיקום וזמני הפתיחה של מתחמי הבדיקות. 

בדיקות סרולוגיות 

פחות משבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, ומבצע הבדיקות הסרולוגיות יצא לדרך. בהתאם להחלטת הממשלה על "מודל השכבות" אשר יאפשר חזרה בטוחה לספסלי הלימודים, ללא הדבקות או בידודים. 

אחד מסעיפי המתווה כולל גם בדיקות סרולוגיות לילדים, כדי שיוכלו לקבל פטור מבידוד. באמצעות לקיחת דם מהאצבע, תיבדק רמת הנוגדנים בגוף ועל פיה ניתן יהיה לדעת האם הילד נחשף בעבר לנגיף. בשלב הראשון של המבצע יבדקו ילדים שהחלימו, ולאחר מכן שאר הילדים. הבדיקות האלו יערכו ממש בימים האחרונים של חודש אוגוסט, והן תהיינה על חשבון המדינה. תלמידים שיימצא כי היו חיוביים בעבר יקבלו תו ירוק שיקנה להם פטור מבידוד.

איך זה עובד?

המבצע יתקיים בתאריכים 26-22 באוגוסט וב-29 באוגוסט עד ל-2 בספטמבר 2021 בכל רחבי הארץ, כל על פי האתר של פיקוד העורף. בערים החרדיות כמו בני ברק ואלעד הרשויות כבר החלו במבצע, זאת כיון שהלימודים שם החלו בא' באלול. 

פיקוד העורף מדגיש כי על הילד להגיע למתחם הבדיקות בליווי הורה או אפוטרופוס ותעודה מזהה, לא נדרש שיוך לקופת חולים, והתוצאה מגיעה במקום בתוך רבע שעה בלבד. בנוסף, היא מועברת למשרד הבריאות ומשם בהודעה כתובה לנייד, מוזנת לאפליקציית רמזור של משרד הבריאות, ומופיעה בתיק האישי בקופת החולים.

מתחמי הבדיקות יפעלו בשעות אחר הצהריים והערב ברחבי הארץ החל מ-22.8.2021, ואת המיקומים המדויקים ושעות הפעילות ניתן למצוא באתר של פיקוד העורף. בנוסף, ניתן לפנות למוקד הרשות המקומית כדי להתעדכן בפרטים.