הקורונה לא עוצרת מקרים חדשים של הווריאנט האלים התגלו בישראל

עשרה מקרים חדשים של זן אלים של נגיף הקורונה התגלו בישראל, מספר החולים הקשים חצה את ה-600| הצוות לטיפול במגפות יתכנס היום וצפוי להרחיב את החיסון השלישי גם לבני הארבעים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/08/21 17:25 יא באלול התשפא

מקרים חדשים של הווריאנט האלים התגלו בישראל
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל העלייה בתחלואה קשה, עשרה מקרים חדשים של זן "אלים", של נגיף הקורונה, כפי שמכנים זאת במשרד הבריאות, התגלו בישראל, כך על פי דיווח של חדשות 13. אתמול התגלו 7,856 מאומתים חדשים, ומספרם החולים הקשים עומד על 603. העומס בבתי החולים גובר ומספר המונשמים עומד על 603, מתוכם מונשמים 106. גם מספר המתים מוסיף להיות גבוה. אתמול נפטרו בישראל כתוצאה מהנגיף 17 בני אדם.

למעלה ממיליון איש כבר התחסנו במנה השלישית, ומשרד הבריאות מעדכן כי ישנם 5,431,133 מתחסנים מנה שנייה, ו-5,871,532 מתחסנים מנה ראשונה.

נתוני התחלואה

נתוני התחלואה                                                                                                                        צילום: משרד הבריאות

אחרי דיונים רבים ותדרוכים סותרים, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון רשמה הפסד במגרש הביתי. החיסון לקורונה מגיע לבתי הספר והיום (ה') יפתח מבצע החיסונים בבתי הספר החרדים שכבר החלו ללמוד. מה צריך כדי לחסן ילד בבית ספר? בסך הכל מדובר באישור הורים. הניידות יגיעו אל בתי הספר והמבצע יתנהל בשעות הלימודים.

לצד מבצע החיסונים שאושר אתמול צעד דרמטי נוסף צפוי בתחום החיסונים. הצוות לטיפול במגפות ובכירי משרד הבריאות יתכנסו היום לדיון מיוחד וידונו האם להרחיב את החיסון השלישי לבני ארבעים, זאת לאור התחלואה הגבוהה ונתוני התמותה המודאגים. גורמים במשרד הבריאות מעריכים כי החיסון השלישי יגיע אל כלל האוכלוסייה כבר בספטמבר.

ראש הממשלה נפתלי בנט אישר את הידיעה אתמול במסיבת עיתונאים ואמר כי: "זו הפכה להיות מגפת הלא מחוסנים. מה שמעיף את התחלואה למעלה זה הלא מחוסנים או הלא מחוסנים עד הסוף. ברגע שנאשר, לדעתי כבר מחר, לבני 40 ומעלה - אני רץ להתחסן". בנט הוסיף: "אנחנו במדינת ישראל החלוצים בחיסונים השלישיים. לפני שעה קלה ארצות הברית הודיעה שלקראת סוף ספטמבר היא תעמיד לרשות אזרחיה את החיסונים המשלימים וכך עוד מדינות יבואו בעקבותיה. אם נמשיך להתחסן בהיקפים גדולים - נתגבר על הדלתא".

כזכור, מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חתם אתמול על צו המאפשר לחסן תלמידים בביתי הספר במהלך שעות הלימודים, כל עוד ההורים יאשרו בכתב לחסן את ילדיהם. על פי הצו  בית הספר יקצה מקום בשטח בית הספר בו יקבלו התלמידים את החיסון. בכל בית ספר יהיה אחראי שירכז את אישורי ההורים שיהיו מעוניינים בחיסון, והצוותים הרפואיים ידאגו לחסן את הילדים.


(שר הבריאות וראש שירותי בריאות הציבור עונים לשאלות הקשות).