נחמן אש: "מקווים לראות את השפעת החיסון השלישי ולהימנע מסגר"

מנכ"ל משרד הבריאות אומר הבוקר כי מספר החולים המאושפזים במצב קשה עבר את ה-500, קורא להתחסן במנה השלישית ומקווה שבקרוב נראה את השפעת החיסונים: "אנחנו מחכים למסה של מחוסנים כדי שזה באמת ישפיע על המספרים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/08/21 09:23 ז באלול התשפא

נחמן אש: "מקווים לראות את השפעת החיסון השלישי ולהימנע מסגר"
נחמן אש, צילום: FLASH90

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, עדכן הבוקר (א') כי בבתי החולים מאושפזים כבר למעלה מ-500 חולי קורונה במצב קשה. בריאיון ב-103FM התייחס הממונה לאפשרות של סגר, ובכלל נשמע היה מעט יותר אופטימי. "צריך להמתין ולראות את האפקט של החיסון השלישי. אני מקווה מאוד שהוא יוריד את התחלואה הקשה ויהיה אפשר להימנע מסגר, הימים הקרובים יגידו".

בהמשך אמר כי במשרד הבריאות מקווים לראות כבר בשבוע הקרוב סימנים של ירידה בתחלואה, "כלומר, מספר המקרים מעל גיל 60 שהם חולים קשים. ההשפעה של החיסון השלישי היא כשבוע לאחר החיסון, התחלנו לחסן לפני כשבועיים, אנחנו מחכים למסה של מחוסנים כדי שזה באמת ישפיע על המספרים. יש לנו מידע ראשוני של ההשפעה של החיסון השלישי כנגד הדבקות, והערכה שלנו וזו הערכה ראשונית ואני אומר את זה בזהירות: הקטינה את מספר המקרים בכחצי בקרב המחוסנים. נצטרך לראות ימים הקרובים שהמגמה נמשכת". 

"למרות המצב הקשה צריך להישאר אופטימיים ולקוות שמה שאנחנו עושים יצליח להוריד את התחלואה הקשה. זו אופטימיות זהירה ואני לא רוצה שהיא תגרום לאנשים להתנהג לא כמו שצריך, חייבים לבוא להתחסן. החיסון מצוין ועוזר אם נראה שהתחלואה הקשה תמשיך לעלות, נגיע למצב שנצטרך סגר".

אש הציג את השיקולים להטלת סגר רביעי: "אין דד ליין שהוא תאריך. נצטרך להעריך את כל הנתונים, מספר החולים הקשים והמונשמים בבתי החולים, קצב העלייה שלהם, אם הקצב יואט אולי יהיה אפשר לחכות יותר. לאור המצב בבתי החולים והתחלואה נצטרך לקבל את ההחלטה בשבועות המאוד קרובים". 


(נחמן אש בתדרוך שערך ביום חמישי)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן