שר הבריאות התחסן במנה השלישית: "נחסן גם בבתי ספר"

משרד הבריאות אישר הבוקר את מנת החיסון השלישית לבני חמישים ושר הבריאות מיהר להתחסן. הורביץ הצהיר מעל ראשה של שרת החינוך כי יחסן בבתי הספר: "אנחנו בשעת חירום"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/08/21 12:44 ה באלול התשפא

שר הבריאות התחסן במנה השלישית: "נחסן גם בבתי ספר"
שר הבריאות מתחסן בחיסון השלישי, צילום: לעמ

שר הבריאות ניצן הורביץ היה מראשוני המתחסנים במנה השלישית בקבוצת הגיל החדשה, הקדימה אותו במעט שרת התחבורה שהתחסנה גם היא. הורביץ מסר הצהרה אחרי החיסון ואמר על המשבר בקבינט סביב שאלת החסונים בבתי הספר כי יעקוף את סמכותה של השרה שאשא ביטון.

על החיסונים בבתי הספר אמר הורביץ: "אנחנו בשעת חירום וצריך כל מאמץ בכל מקום שאנחנו יכולים. כל ראש רשות או מוסד שירצה - יקבל ניידת". כנשאל הורביץ על סגר בחגי תשרי ענה השר כי: "סגר הוא מוצא אחרון. הוא לא פתרון מוצלח אלא מצב של אין ברירה. המדיניות שלנו היא לא לדחוף ולהגיע לסגר כי הוא קשה ופוגעני. אנחנו עושים הכול כדי להימנע ממנו".

"זה הכלי הכי יעיל שיש לנו כדי לעצור את הדלתא. אנחנו בהתפשטות מאוד גדולה וזה דבר שכל אחד יכול לעשות. ראינו שהחיסון לבני 60 ומעלה הוא בטוח ויעיל" אמר הורביץ על החיסונים. שר הבריאות הוסיף כי: "יש אינדיקציות שהוא מעלה באופן דרמטי את רמת המוגנות של הגוף מול הדבקה ומחלה בזן הדלתא. אפשר להתחסן גם בשישי ושבת. אנחנו במרוץ נגד המגפה".

שר הבריאות המשיך ועודד אזרחים להתחסן, הורביץ אמר: "אנחנו בהחלט בשעה גורלית. זה מדאיג ואנחנו נוקטים את כל האמצעים. יש אחריות גם לאזרחים. בני 60 ו-50 פלוס - לכו להתחסן. השילוב הזה של חיסונים, תקנים, קיום הנחיות ושיתוף פעולה ואחריות אישית יאפשרו לנו לשמור על הבריאות ולמנוע פגיעה במשק, בפרנסה ובחינוך של אזרחי ישראל".

מאז הקמת הממשלה עשינו סדרה ארוכה של צעדים כדי לצמצם את ההדבקה ולצמצם מחלות קשות בקרב נדבקים. לקחנו שיקולים נוספים כמו שמירה על הפרנסה, הימנעות מהשבתת ענפים שלמים. אני משוכנע שקיום ההנחיות, התחסנות וחיזוק מערכת הבריאות יאפשרו לנו לנצח את הקורונה".

קופות החולים מדווחות על היענות מצד האזרחים. בכללית סיפרו כי 5,000 בני 50-59 החתחסנו כבר במנת החיסון השלישית משעות הבוקר. 13,000 זימנו תורים. במכבי כ-25 אלף חברים כבר קבעו תור. 4,000 מתוכם כבר מתחסנים היום ובמהלך הסופש יחוסנו כ-11 אלף חברים בסך הכל. בקופת החולים לאומית דיווחו כי כ-5000 תורים נקבעו מהבוקר לבני 50 פלוס כאשר  2000 מתוכם יתחסנו במהלך סוף השבוע

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן