דרמטי בארצות הברית הכריעו: חיסון שלישי לכולם החל מ-20 בספטמבר

הווריאנט ההודי מאיים על ארצות הברית והממשל עם הכרעה דרמטית: חיסון שלישי לכולם | מבצע החיסון יחל בעוד כחודש ותלוי באישור ה-FDA "ההגנה מתחילה לרדת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/08/21 18:05 י באלול התשפא

בארצות הברית הכריעו: חיסון שלישי לכולם החל מ-20 בספטמבר
חיסון שלישי בארצות הברית, צילום: shutterstock

החלטה מפתיעה של הממשל בארצות הברית. אחרי שעקבו אחרי מבצע החיסון השלישי בישראל הכריעו בארה"ב לצאת למבצע חיסון שלשי נרחב לכל אזרחי המדינה. הווריאנט ההודי תוקף את ארצות הברית בעצמה ובוושינגטון מקווים כי חיסון שלישי יבלום את התמותה.


(דיווח בארה"ב על ההחלטה).

המהלך עדיין תלוי באישור מנהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA, אך צפוי לקבל אישור. "בהתבסס על ההערכה האחרונה שלנו, ההגנה הנוכחית מפני מחלות קשות, אשפוז ומוות עלולה לרדת בחודשים הקרובים, במיוחד בקרב אלה שנמצאים בסיכון גבוה יותר או שחוסנו בשלבים מוקדמים יותר של הפצת החיסונים", אמרו בכירים אמריקאים על החיסון והוסיפו: "בשל ווריאנט דלתא, שמדבק ביותר, אנו מתחילים לראות עדויות להפחתת ההגנה מפני קלים ובינוניים". מבצע החיסון יחל ב-20 בספטמבר.

ההודעה הדרמטית מגיעה לאחר דיווחיים באצות הברית על הליכה בעקבות ישראל. בניו יורק טיימס דיווחו כבר אתמול כי תינתן הצהרה רשמית של הממשל בנוגע לחיסון השלישי, ממשל ביידן היה צפוי להורות על חיסון שלישי לאוכלוסייה, אחרי שמונה חודשים מקבלת החיסון השני. בארצות הברית כבר מחסנים מדוכאי חיסון בחיסון השלישי והיא צפויה להצטרף למדינות הראשונות שמקדמות את המהלך: ישראל, בריטניה וסרביה.

גם בישראל נערכים להרחבת החיסון השלישי. מחר יתקיים דיון מיוחד בנושא וועדת החיסונים של משרד הבריאות תתכנס וצפויה לאשר את הרחבת המבצע לבני הארבעים ומעלה. לא ברור אם כל משתתפי הוועדה יתמכו אך המהלך צפוי לעבור. בממשלה מקווים להרחיב את החיסון השלישי במהירות על מנת לבלום את התחלואה המשתוללת ולהימנע מסגר בחגי תשרי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן