אלפי חסידים באומן חוגגים יום הולדת לרבי נחמן בטקס חריג

הקורונה מנעה מרבים לטוס בראש השנה להילולא של רבי נחמן, כעת ביום הולדתו אלפים נסעו לחגוג ולעלות לקברו באומן | מסיבות, ריקודים ואפילו מנהג לאכול ביחד עוגה ענקית ללא שימוש בידיים

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 15/03/21 08:20 ב בניסן התשפא

אלפי חסידים באומן חוגגים יום הולדת לרבי נחמן בטקס חריג
עוגת יום ההולדת של ר' נחמן, צילום: צילום מסך

מבצע החיסונים הנרחב כבר מראה חזרה לשגרה, חסדיו של ר' נחמן נסעו באלפים לקברו באומן לכבוד יום הולדתו שחל אמש (א') ב-א' בניסן. הטיסה לאומן יכלה להתבצע לאחר שפתחו את השמיים עם טיסות לקייב, ששם אין חובת בידוד לנכנסים בשעריה. החוגגים שהגיעו מישראל היו מחוסנים או מחלימים. כאשר בערך כ-50 אחוזים הגיעו ממקומות רבים ברחבי העולם, רובים צרפתים ואמריקאים.

חגיגות יום ההולדת לרבי נחמן כוללות מסיבות גדולות שהתקיימו בצאת השבת, ערב ראש חודש. בנוסף רבים הגיעו לקברו במהלך היום כדי להתפלל ולהשתתף בהרקדות המוניות. היכולת של המשתתפים הרבים שהגיעו לחגוג כעת מהווה מעין תחליף לחוסר היכולת שהייתה להם בהילולא שהתקיימה בראש השנה, בשיא מגפת הקורונה. 

שלטים להקפיד על ההנחיות

שלטים להקפיד על ההנחיותצילום: צילום מסך

יום ההולדת כולל גם מנהג מיוחד כאשר החוגגים אוכלים עוגה ענקית ביחד. העוגה שגודלה מתפרש על כ-50 שולחנות, נאכלת ביחד עם ידיים מאחורי הגב ולבסוף דואגים שלא יישאר שום פירור, כולל ללקק כל אחד את זקן חברו. אחד המשתתפים הסביר את סיבת המנהג: "זה מסמל על אהבה ואחדות". 

עוגת יום ההולדת של ר

עוגת יום ההולדת של ר' נחמןצילום: ללא

מתפללים רבים

מתפללים רביםצילום: ללא