2,500 חסידי ברסלב תקועים בין בלארוס לאוקראינה

אלפי חסידים שהתעקשו לחגוג את ראש השנה בציונו של רבי נחמן, למרות ההגבלות המפורסמות, תקועים כעת בגבול בלארוס-אוקראינה, ללא יכולת לחזור או להתקדם. מזכירות ברסלב: מזכירות מסרו: "מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 09:53 כו באלול התשפ

2,500 חסידי ברסלב תקועים בין בלארוס לאוקראינה
ארכיון, צילום: shutterstock

כ-2,500 חסידים תקועים הבוקר (ג') בין בלארוס לאוקראינה ומנסים לחצות את הגבול בכל דרך, כך על פי מזכירות ברסלב הארצית. קבוצה של כ-170 חסידים הצליחו למצוא פרצה ולטענתם תמורת שלמונים (3000 דולר לאדם) - התחייבו גורמים שונים להעבירם אתמול בערב את הגבול. כוחות משמר הגבול האוקראיני נפרסו באזור בו שוהים החסידים ומפקד הגבולות האוקראינים הגיע למקום לפקח שאף אחד לא ייכנס.

החסידים שכבר יצאו את גבול בלארוס, תקועים במעבר שבין המדינות, ללא יכולת לחזור לבלארוס או להמשיך לאוקראינה. הנוכחים קוראים למשרד החוץ הישראלי להתערב מיידית במשבר ומזהירים מפני מחסור באוכל ומים, לאלפים העומדים ניצבים מול חיילים אוקראינים חמושים.

"מדינת ישראל גרמה לכאוס הזה", נמסר ממזכירות ברסלב הארצית. "האחריות המלאה על המשבר שאנו רואים על ממשלת ישראל, שריה ופקידיה, שרודפים את חסידי ברסלב, וגורמים להם לעמוד בגבולות, דחויים כפליטים בדרך למילוי אמונתם הדתית בהוראת רבם".

לאחר שבשבוע שעבר הוטל סגר על הערים אלעד וביתר עילית שנחשבות אדומות, בשל התחלואה הגבוהה בהן, השבוע פורסם כי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש הגיע לציונו של רבי נחמן מברסלב. גם ראש מועצת ביתר עילית מאיר רובינשטיין שוהה שם כבר מסוף השבוע יחד עם בני משפחתו. 

בסוף השבוע האחרון החליטו בבלארוס כי ישראלים הנכנסים למדינה יידרשו ב-14 ימי בידוד, וזאת כדי לנסות ולמנוע את נהירת החסידים לעבר ציונו של רבי נחמן. השאלה כעת היא מה יעלה בגורלם של אלפי החסידים שנתקעו בגבול והאם יצליחו להגיע לאומן.