נתניהו במסר לחסידי ברסלב: אנסה להביא לפתרון סוגיית אומן

ראש הסגל של ראש הממשלה שוחח עם הרב שלום ארוש, מבכירי רבני ברסלב, שתקף מוקדם יותר את נתניהו, ואמר לו כי קבינט הקורונה ידון בניסיון לאפשר הגעה לאומן, על אף סגירת השמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 20:22 ז באלול התשפ

נתניהו במסר לחסידי ברסלב: אנסה להביא לפתרון סוגיית אומן
טסים לאומן. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

האם חסידי ברסלב יוכלו להיכנס לאומן בסופו של דבר, והאם ראש הממשלה נתניהו מזגזג בין לחץ על נשיא אוקראינה לסגור את הגבולות לישראלים, לבין ניסיון כן לאפשר לחסידים להיכנס לציון ר' נחמן מברסלב באומן? על פי דיווח בחדשות 12 הערב, ראש הממשלה העביר מסר לחסידי ברסלב, כי יעשה מאמץ לאפשר כניסת חסדים לאומן, על אף סגירת השמים.

באוקראינה החלו לאפשר את כניסת החסידים שעוכבו בנמל התעופה

על פי הדיווח, ראש הסגל של ראש הממשלה, אשר חיון, שוחח היום (ה') עם הרב שלום ארוש, מבכירי רבני ברסלב, והבטיח לו כי כי ביום ראשון תעלה לדיון בקבינט הקורונה הסוגיה, והשרים ינסו למצוא מתווה שיאפשר  טיסה של לפחות חלק מהחסידים לציון בראש השנה.

בנוסף, חיון הבטיח לרב ארוש שנתניהו פועל לשחרור החסידים שעוכבו בנמלי התעופה של אוקראינה, לאחר שהשלטונות המקומיים לא הניחו להם להמשיך ליעדם, ואכן, לאחר מספר שעות שוחררו המעוכבים לאחר בדיקות קורונה שנערכו להם, והמשיכו בדרכם לאומן.

כזכור, ממשלת אוקראינה החליטה לסגור את גבולות המדינה לאזרחים זרים למשך חודש, ולא לאפשר את כניסתם, החלטה שתיכנס לתוקף מחר בחצות. ההודעה של הממשלה האוקראינית גרמה למאות חסידים להזדרז ולעלות על טיסות כדי לנסות להיכנס לאוקראינה לפני תחילת הסגר, וכאמור, רובם עוכבו בשדות התעופה.

מוקדם יותר היום האשים שר השיכון ליצמן את ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שהשתמש בטענות אנטישמיות כשפנה לנשיא אוקראינה, וביקש ממנו לא לאפשר לישראלים להגיע לאומן. ליצמן אמר כי "לא ידעתי שגמזו הוא פרויקטור אומן. אתם יודעים מה הוא כתב לנשיא אוקראינה? הוא כתב לו שהוא מציע לו להיזהר מיהודים שילכלכו לו את העיר ויביאו תחלואה. איך הוא יכול להגיד דבר כזה? ככה בלי רשות. לכן קראתי שיפטרו אותו. הוא פרויקטור של מדינת ישראל ולא של אוקראינה".