נאלץ להתנצל אריה דרעי: בגבעת שמואל הולכים בשבת לתפילה ואז לסאונה

יו"ר ש"ס אמר במהלך ריאיון כי הציבור הדתי לאומי בגבעת שמואל פועל להרס הרבנות הראשית וחובר לשמאל ולזרם הרפורמי. "יש בתי כנסת של הציונות הדתית שיש בהם נשים חזניות, המחיצות כבר נפלו בין העזרות" | הרוחות סערו ודרעי התנצל: "והאמת והשלום אהבו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/21 23:36 ו באלול התשפא

אריה דרעי: בגבעת שמואל הולכים בשבת לתפילה ואז לסאונה
דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא כך חשב יו"ר ש"ס אריה דרעי שיגמר הריאיון שהעניק לשבועון החרדי, "משפחה". בריאיון תקף דרעי את תושבי גבעת שמואל הסרוגים, והתגובות מחברי הכנסת של מפלגות ימינה והציונות הדתית לא איחרו להגיע. דרעי התנצל מאוחר יותר: "אם דבריי לא הובנו כהלכה או מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל". 

"בגבעת שמואל אורח החיים המקובל הוא שבשבת בבוקר הולכים לבית הכנסת ואחרי הצהריים כולם נמצאים בקלאב או בסאונה. אין להם בעיה עם זה. יש בתי כנסת של הציונות הדתית שיש בהם נשים חזניות ונשים דרשניות, והמחיצות כבר נפלו בין עזרת הנשים לעזרת הגברים", צוטט דרעי. 

בתגובה לדברים, ח"כ מיכל וולדיגר הזמינה את דרעי לשבת בגבעת שמואל. "אריה מכובדי, מזמינה אותך ואת יפה, אם תרצה גם עם הילדים, לשבת בגבעת שמואל. תבוא אתי למניין קרליבך בערב שבת, נעשה סיבוב אחרי הסעודה ותראה את בניה ובנותיה של העיר. נדאג שתאמר כמה מילים בסניף בני עקיבא ואני בטוחה שתתאהב בציבור הדתי לאומי מחדש".

עוד  היא אמרה: "לעצם דבריך בכתבה, הדתיים בגבעת שמואל שומרים שבת קלה כבחמורה בדיוק כפי שבהר נוף מקום מגוריך. אלו שעדיין לא זכו, מגיעים לפחות לתפילות ומתחברים אט אט, בדרכם.
בבית הכנסת שאני מתפללת בו ובבתי הכנסת שאני מכירה, המחיצה היחידה שנפלה היא מחיצת השנאה והפירוד. חודש אלול, חודש של תשובה ובכלל, ראוי להרבות אהבה בעם ישראל ולא ההיפך. בברכה, גבשניקית גאה".

ח״כ יום טוב כלפון מימינה הגיב גם הוא להכפשת הציבור הדתי בגבעת שמואל:  "דרעי, שכנראה מעולם לא זכה להיות בשבת בגבעת שמואל החליט להוציא שם רע על עיר שלמה, שבה עשרות בתי כנסת, בתי מדרשות ואווירה של קדושה נדירה. ועוד בחודש אלול. ‏בגב״ש אוכלוסיה איכותית, עם קהילה דתית שמקיימת תורה עם דרך ארץ, כבוד למדינה ושמירה על חוקיה. אולי זה מה שמפריע לח״כ דרעי". 

כאמור, דרעי התנצל על דבריו שעוררו סערה בחשבון הטוויטר שלו, אך כלל לא בטוח שקוראי הריאיון יזכו לראות אותה מכיוון שאין להם חשבון ברשת חברתית כלשהי. "בראיון ל'משפחה' קבלתי על חברי ימינה המייצגים חלק קטן ולא מייצג של הציבור הדתי לאומי ופועלים להרס הרבנות הראשית וחבירה לשמאל ולזרם הרפורמי", כתב דרעי, והוסיף: "אין כוונתי חלילה לכלל הציבור של הציונות הדתית היקר מאד לליבי ושותף מלא יחד איתנו למערכה על זהותה היהודית של מדינת ישראל ולישוב ארץ ישראל, וכמובן לא לכלל תושבי גבעת שמואל. אם דבריי לא הובנו כהלכה או מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל. והאמת והשלום אהבו".