חשד: ישיבה תיכונית גבתה מאות אלפי שקלים שלא כחוק

במשרד החינוך פנו לישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל בבקשה דחופה לקבל הבהרה על מאות אלפי שקלים שנגבו מההורים שלא כחוק. על פי החשד בישיבה השתמשו בחלק מהכספים שלא למטרתם המקורית וסכום של 800 אלף שקלים לא הוחזר להורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 14:15 כה בתמוז התשפא

חשד: ישיבה תיכונית גבתה מאות אלפי שקלים שלא כחוק
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Nati Shohat/Flash90

מכתב חריג נחת במשרדי ישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל, משרד החינוך יוצא להליך בירור מול מוסד החינוך המגזרי והחשדות חמורים. על פי המסמך שהגיע לידנו קיים חשד כי בישיבה התיכונית גבו כספים רבים מההורים בניגוד לחוק, כספי ההורים הועברו לצורך רכישת מערכות מולטימדיה למוסד וכן לא הוחזרו להורים מאות אלפי שקלים שלא היו בשימוש.

המכתב שנשלח לישיבה

המכתב שנשלח לישיבה.                                                                                                                 צילום: משרד החינוך

השגיאות לכאורה בהתנהלות המוסד עלו במהלך ביקורת שערך אגף האכיפה בישיבה התיכונית. במהלך הביקורת נמצאו ליקויים כספיים בנוגע לשימוש לא חוקי בכספים שנגבו מהורי התלמידים. משרד החינוך חושד בישיבה התיכונית במספר האשמות חמורות, על פי המכתב הישיבה התיכונית בגבעת שמואל גבתה מההורים 800 אלף שקל ולמרות שלא נעשה שימוש בכסף הסכום הגבוה לא הוחזר להורים.

נגד המוסד קיימים חשדות נוספים, ביניהם: גביית כספים מההורים לצורך מערכות מולטימדיה בסך 442 אלף שקל, גביית דמי רישום שלא כדין בסך 216 אלף שקל. עוד עולה מהדו"ח כי בישיבה גבו כספים מההורים אך השתמשו בכספים למטרות אסורות, בין היתר לצורך בניית סככה למגרש כדורסל.

בסיכום המכתב כתבו במשרד החינוך כי: "במסגרת ביקורת שבוצעה על ידי אגפנו במוסד "ישיבת בני"ע גבעת שמואלי בהתייחס לשנת הלימודים תשע"ט נמצאו ליקויים כספיים ואחרים אשר פורטו במסגרת מכתב זה. משרד החינוך שוקל להורות על השבה של הכספים אשר נגבו שלא כדין להורי התלמידים במוסד. נבקש להעביר לאגף את התייחסותכם לממצאים שפורטו לעיל, תוך הצגת אסמכתאות רלוונטיות. כמו כן, יש לדאוג לתיקון כלל הליקויים באופן ניהול הכספים שנגבו מההורים כפי שעלו במכתב זה ולהעביר אסמכתאות לכך".

בהמשך המכתב צויין הדד ליין להגשת תגובה מטעם ישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל. אגף האכיפה כתבו כי: "את התגובה למכתב זה יש להעביר עד לתאריך 25/07/21 במידה ולא תתקבל תגובתכם עד למועד הנקוב, נראה בכך הסכמה לכתוב במכתב ונשקול את המשך צעדינו".

מרשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא נמסר בתגובה: "הרשת פועלת על פי החוק וגביית התשלומים נעשים רק על פי הנהלים ובשקיפות מלאה. לעצם פרטי המכתב של משרד החינוך אנחנו נגיב בימים הקרובים ונוכיח כי המידע המופיע בו לא נכון כלל. צר לנו כי אנשי משרד החינוך החליטו לפרסם את המידע הלא בדוק מבלי לתת לאנשי הרשת להתייחס לנתונים ולהוכיח כי הם לא מדויקים בלשון המעטה".


נתניהו בוועידת יב"ע, ארכיון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן