מיתוג מחדש נפתלי בנט מציג את התכנית להתמודדות עם הדלתא | עמדות חיסון ליליות ב-10 ערים בישראל

ראש הממשלה פנה לאזרחים, מיעט להתייחס לקורונה וכתב על "זן הדלתא ששוטף את העולם". על פי התכנית החדשה הממשלה תפעל למתן את התחלואה ולהאיץ את מבצע החיסונים השלישי, וכך לנצח את המגפה | מספר החולים הקשים: 494

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/08/21 21:57 ו באלול התשפא

נפתלי בנט מציג את התכנית להתמודדות עם הדלתא | עמדות חיסון ליליות ב-10 ערים בישראל
ראש הממשלה בנט, צילום: Emil Salman/POOL

משרד הבריאות עדכן הערב (ש') את נתוני תחלואת הקורונה. מספר החולים במצב קשה בבתי החולים טיפס ל-494, בנוסף, 113 חולים נמצאים במצב אנוש ועוד 83 מונשמים. במהלך היממה האחרונה אומתו לנגיף 5,867 בני אדם מתוך 121,716 בדיקות. עד הערב 860,137 חוסנו במנה השלישית של החיסון נגד הקורונה, 5,412,255 קיבלו מנה שנייה ו-5,840,738 קיבלו את המנה הראשונה של החיסון.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח הערב עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ועם מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש. עקב הביקוש הגדול לחיסוני לילה בעיר תל אביב, הנחה בנט לפתוח עמדות חיסון ליליות בעשר ערים מרכזיות בישראל, החל ממחר ועד יום שלישי בלילה.

ראש הממשלה אמר כי "מדובר בהצלת חיים, וחיסוני הלילה מאפשרים לאנשים שלא רוצים להיעדר מעבודתם להגיע ולהתחסן ללא תור בשעות לא שגרתיות. נמשיך לעשות כל מאמץ בכל דרך כדי לחסן את כל מי שרוצה ויכול".

מיתוג מחדש: בנט הציג את התכנית לניצחון על זן הדלתא

ראש הממשלה פנה הערב לאזרחי ישראל בעמוד הפייסבוק שלו ופירט את התכנית הלאומית להתמודדות מול גל הדלתא. בנט כתב כי הממשלה עושה כל שביכולתה למנוע סגר רביעי, קרא לאזרחים להתחסן והתייחס לביקורת נגדו: "מקבל אותה בהבנה". בפוסט המלא הזכיר בנט את הקורונה פעמיים בלבד. 

"ברצוני לשתף אתכם בתוכנית הלאומית שלנו להתמודדות מול גל הדלתא ששוטף את העולם", פתח בנט. "המטרה שלנו פשוטה: לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על העתיד הכלכלי של מדינת ישראל. גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם. האסטרטגיה שלנו: לפעול כדי למתן את התחלואה - להאיץ את מבצע החיסונים השלישי - ובעזרתם לנצח את מגפת הדלתא".  

האם מדינת ישראל בדרך לסגר רביעי? ראש הממשלה כתב כי "נעשה הכל להימנע מסגרים, שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך הילדים שלנו. סגרים הם רק מוצא אחרון. הכי קל לממשלה להכריז על סגר ולהעביר כסף לעסקים הסגורים ולעובדים שישבו בבית". 

"אבל למדיניות הסגרים יש מחיר נוראי", הוא כתב. "שיקול אחד שעומד לנגד עינינו הוא הורדת התחלואה והפחתת התמותה. אך יש כמובן גם שיקולים נוספים ובהם פרנסת אזרחי ישראל, חינוך ילדי ישראל, ושמירת העתיד הכלכלי של ישראל". 

"תג המחיר של שלושת הסגרים שהובילה הממשלה הקודמת היה מאתיים מיליארד שקלים. בספרות זה נראה כך: 200,000,000,000. מדובר במאתיים אלף פעמים מיליון שקלים. זה הכסף שלנו, שלכם ושל הילדים והנכדים שלכם. אם נמשיך במדיניות הסגרים והמגבלות ההרסניות לכלכלה, אנחנו פשוט נתרושש כלכלית. הסכום העצום שהוצאנו על סגרים שהיעילות שלהם נמוכה ממילא הוא סכום שממש נלקח ממטרות חשובות עבורכם ועבור ילדיכם". 

"כל אחד מאיתנו, וילדינו, יצטרכו להחזיר את החוב הזה דרך מסים, ושירותים מופחתים לאורך עשרות שנים קדימה. אני מנסה בכל כוחי לעצור את הדימום הזה. לסגר יש עלות ישירה בחיי אדם".

עוד כתב ראש הממשלה כי הממשלה בראשותו דואגת להעניק לכל אזרח בגיל המתאים חיסון. "אנחנו המדינה היחידה בה החיסונים זמינים לכולם והיחידה שבה יש חיסון שלישי משלים. זה לא מובן מאליו וזה אפשרי בזכות עבודה קשה שלנו". 

בנט קרא שוב לאזרחי ישראל לצאת ולהתחסן. "אתם, מצדכם, חייבים לשמור על חייכם וחיי היקרים לכם - גשו להתחסן, נקודות החיסון רבות וזמינות, עטו מסיכה בחללים סגורים וצמצמו התקהלויות. 
זה לא תמיד פשוט אבל זה הכרחי. מעל 90% מהחולים הקשים הם בני 60+. שימרו על עצמכם במיוחד ודאגו להתחסן. עם הצעדים שלנו, הממשלה, והאחריות שלכם - ננצח".

ראש הממשלה ביקר את ממשלת נתניהו וטען כי הדלתא חדרה לישראל עוד בתקופת הממשלה הקודמת: "גל הדלתא התחיל טרם הקמת הממשלה בראשותי, כאשר הזן חדר לישראל כבר בחודשי מרץ, אפריל ומאי". 

בנט כתב כי הממשלה תתחיל לנקוט בצעדים חדשים שעד כה לא בוצעו: 

  1. "אנחנו מחסנים מיליוני מבוגרים בחיסון שלישי. ברגע זה מדינת ישראל היא היחידה בעולם שמעניקה לאזרחיה אפשרות קבלת חיסון שלישי. דאגנו לאישור מומחי הרפואה. דאגנו למלאי חיסונים. דאגנו שקופות החולים יוכלו לפעול והן עושות עבודה מעולה. 
     
  2. אנחנו מחזקים את בתי החולים בעוד תקני רופאים ואחיות, ואת קופות החולים ואת כלל מערכת הבריאות, לאחר שנים רבות של הזנחת החלקים הקריטיים הללו במערכת. 
     
  3. אנחנו שומרים בצורה מהודקת על הזקנים הפגיעים בבתי האבות ובבתי החולים הגריאטריים. 
     
  4. פתחנו את השוק הפרטי לבדיקות מהירות ולמכירת בדיקות ביתיות. אני מקווה שנראה מאות אלפי בדיקות ביום בעת המגיפה שיאפשרו לנו לבודד חולים ולקטוע שרשראות הדבקה. 
     
  5. המשרד לביטחון הפנים הגביר את האכיפה על עטיית מסיכות, קיום תו ירוק, וקיום בידוד. 
     
  6. אנחנו מכינים דרך לקיים לימודים בבתי הספר בעת הקורונה. 
     
  7. הובלנו לראשונה תו ירוק במימון המדינה לגילי 12-3. המשמעות: יותר בדיקות, יותר גילויי נשאי דלתא, פחות הידבקות".

"אנחנו מנהלים כיום את המגיפה בצורה שקולה וחכמה. מה הלאה? מתי זה יסתיים? אינני יודע. בוודאי איני יכול לנקוב בתאריך. עוד צפויים ימים קשים, אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל - אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית - נתגבר על הדלתא".

על הביקורת נגדו, כתב בנט לסיום: "אני מקבל את הביקורת בהבנה. התפקיד שלי הוא לעשות מה שנכון לביצוע ולא את מה שקל לביצוע. לסגור את המדינה – זה מאד קל. אבל מה שנכון הוא להפוך כל אבן - כדי שאזרחי ישראל יהיו בריאים, שמדינת ישראל תישאר פתוחה, לשמור על אזרחי ישראל ברמה פיזית, נפשית וכלכלית, שלא יישבר מטה לחמם ולא תאבד פרנסתם - ולקבל את ההחלטות הנכונות לשם כך".

(בנט: במפגש כוכבי רשת לעידוד התחסנות)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן