שר הבריאות: "יש אינדיקציות לכך שהחיסון השלישי מועיל נגד התחלואה קשה"

ניצן הורוביץ אומר כי שבוע לאחר תחילת מבצע החיסונים השלישי, במשרד הבריאות כבר התקבל מידע בדבר מועילות מנת חיסון הבוסטר לבני ה-60 ומעלה. על אכיפת התו הירוק: "לא נוכל לשים שוטר על כל בן אדם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/08/21 09:11 א באלול התשפא

שר הבריאות: "יש אינדיקציות לכך שהחיסון השלישי מועיל נגד התחלואה קשה"
השר ניצן הורוביץ, צילום: Miriam Alster/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ, ידוע בשבועות האחרונים כמי שמתנגד לסגר, וגישתו היא שסגר הוא המוצא האחרון וכך הוא מתבטא בכל הצהרה לתקשורת. הממשלה ומשרד הבריאות נמצאים בימים אלה במירוץ מבצע החיסונים השלישי שאם יצליח ימנע סגר נוסף. "יש לנו כבר אינדיקציות לכך שהחיסון השלישי מועיל נגד התחלואה קשה. עבר כבר שבוע וקיבלנו נתונים", אמר הבוקר ב' הורוביץ בראיון בגל"צ.

אתמול בערב אישר ראש הממשלה נפתלי בנט את המתווה לפתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר שהציגה בפניו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. 48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים יבוצעו בדיקות קורונה לכל 1.9 מיליון תלמידים בישראל. בנוסף, בערים הכתומות והאדומות יפעילו את התוכנית מגן חינוך, על פיה יערכו בדיקות לכל התלמידים וצוותי ההוראה אחת לשבוע במטרה לצמצם את ההדבקות הפנים בית ספריות.

על כך אמר השר הורוביץ: "יהיה מתאם קורונה בכל בית ספר בישראל, שימונה על ידי הרשויות המקומיות. אם יצטרכו בדיקות תגיע ניידת של 'מגן חינוך', ואנשיה - מפיקוד העורף או קופות החולים - יבצעו את הבדיקות". השר התחייב שוב כי "שנת הלימודים תיפתח כסדרה. יש חשיבות גדולה בעיני לעשות זאת, לאחר שנה וחצי קשות מאוד".

הורוביץ התייחס לביקורת על אכיפת התו הירוק: "לא נוכל לשים שוטר על כל בן אדם, אנשים צריכים להגן על עצמם. ברגע שאתה והסביבה שלך שמים מסיכות - אתם כבר יותר מוגנים". 

נזכיר כי אתמול הגיע שר הבריאות לחנוך את מתחם בדיקות הקורונה המהירות של מד"א בירושלים, וביצע בדיקה בעצמו. "הבדיקה הזו ,בדיקת אנטיגן, אמינה ומדויקת בכ-90% והיא תהיה תקפה ל-24 שעות". לדבריו, הבדיקה עשויה לסייע בכל הקשור לאכיפה של התו הירוק שהגבלותיו החלו אתמול, "כל אלה שרוצים להיכנס להצגות, אירועים, קולנוע, המתחמים שכפופים להנחיות התו הירוק יוכלו לעשות זאת באמצעות בדיקה מהירה. עושים, ממתינים קצת וממשיכים".

"כל הצעדים שאנו נוקטים, מערך הבדיקות המהירות ביניהם, נועדו לשרת אותנו לאורך זמן. אנחנו פורשים היום את התשתית שתאפשר לנו לנהל את החיים בישראל לצד הקורונה", אמר השר.