התפרצות הקורונה ראש הממשלה לפייזר: "האיצו את החיסונים לילדים"

נפתלי בנט שוחח עם אלברט בורלא, מנכ"ל ענקית התרופות האמריקאית וביקש ממנו להאיץ את מתן האישור לחיסון ילדים מתחת לגיל 12. | פרופסור נחמן אש בהצהרה לתקשורת: "המצב מדאיג, צאו להתחסן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/08/21 16:57 ד באלול התשפא

ראש הממשלה לפייזר: "האיצו את החיסונים לילדים"
גם ילדים בקרוב? , צילום: shutterstock

על רקע העלייה בתחלואה וחציית רף חצי מיליון מתחסנים במנה השלישית, שוחח היום (ה') ראש הממשלה נפתלי בנט עם מנכ"ל חברת פייזר העולמית אלברט בורלא וביקש ממנו להאיץ את הליך האישור הרגולטורי לחיסון לילדים מתחת לגיל 12. 

מנכ"ל פייזר מסר לרה"מ, כי הוא רואה חשיבות רבה באפשרות לחסן ילדים, וכי הוא פועל ויפעל כמיטב יכולתו להאיץ את התהליך. עוד שוחחו השניים על מבצע ההתחסנות השלישית בישראל, אשר מהווה את המדינה הראשונה בעולם שמחסנת בחיסון שלישי משלים את אזרחיה שגילם מעל 60. השניים סיכמו להמשיך לעמוד בקשר ישיר ורציף.

משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי אתמול נמצאו לא פחות מ-5,946 מאומתים חדשים, מספר החולים קשה מוסיף לעלות ועומד על 421. ישנם 716,518 מתחסנים מנה שלישית, 5,406,232 מתחסנים מנה שנייה, 5,827,742 מתחסנים מנה ראשונה.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, אמר היום בהצהרה לכלי התקשורת כי "המצב מדאיג. אסור להישאר אדישים לנתוני התחלואה, ואסור לנהוג בשאננות. הקורונה כאן בגדול, והקפדה על יישום ההנחיות היא מהותית". 

המנכ"ל הסביר לציבור את חשיבות השמירה על ההנחיות ועודד את ההתחסנות: "בראש ובראשונה צאו להתחסן, החיסונים זמינים, התורים בפריסה ארצית רחבה ודי מידיים. צריך לנצל את זה, החיסון הוא האמצעי היעיל ביותר שלנו ואנו חייבים לנצלו. ההיענות לקבלת המנה השלישית בבני 60 ומעלה היא גבוהה, גם לגבי האוכלוסייה הזו, ויש עוד כמיליון אנשים שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. החיסון הוא המפתח יחד עם הצעדים האחרים למנוע מצב שבו נצטרך סגר".