הכחשה גורפת בנט על "עסקת השוחד": שקרי ומופרך

ראש הממשלה הגיב לפרסום אודות ההתחייבות לכאורה של מנהלי בתי החולים לא לדווח על רמת תחלואה קשה בתמורה לתוספת תקציבית, "הדברים פשוט לא התרחשו במציאות", בליכוד דורשים לפתוח בוועדת חקירה על "עסקת השוחד"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/08/21 16:37 ד באלול התשפא

בנט על "עסקת השוחד": שקרי ומופרך
ח"כ נפתלי בנט, צילום: לע"מ. עודד קרני

לאחר שאתמול התפרסמה התוכנית של ראש הממשלה בדבר הגדלת הספיקה של בתי החולים כדי להתמודד עם רמת התחלואה הגבוהות של הקורונה, והפרסום בישראל היום (ה')  בדבר "דמי השתיקה" שנאלצו בתי החולים לשלם בתמורה לכך, נפתלי בנט מפרסם תגובה רשמית. 

"הפרסום בעיתון ישראל היום אודות "דרישת שתיקה" דמיונית ממנהלי בתי החולים – שקרי ומופרך. לא הייתה כל דרישה כזו ממנהלי בתי החולים, לא רשמית ולא ברמז, לא בכתב ולא בעל פה. בראשות בתי החולים בישראל עומדים מנהלים ורופאים מהמעלה הראשונה, אנשי מקצוע מצוינים וישרים שמצילים חיים יום יום. כל ניסיון להטיל דופי ביושרתם המקצועית מזלזל במיטב רופאינו, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה לילות כימים". 

עוד נמסר כי "ראש הממשלה גאה במהלך לחיזוק מערכת הבריאות באלפי תקנים לאחר שנים של הזנחה. לאור תגבור המשאבים, ביקש ראש הממשלה מבתי החולים להיערך להמשך ההתמודדות עם המגפה ולהסביר זאת לציבור כדי למנוע תבהלה ולחזק את אזרחי ישראל. כל שאר הדברים שמופיעים בכתבה פשוט לא התרחשו במציאות".

גם מבית החולים איכילוב נמסרה תגובה. בציוץ שהעלו לחשבון הטוויטר הרשמי שלהם הובאו גבריו של מנכ"ל בית החולים פרופסור רוני גמזו שאמר: "בתי החולים רוצים להתמודד עם משבר הקורונה תוך כדי הגדלת יכולת הספיגה של כל מערכת הבריאות: קופות ובתי״ח, כל זאת למען האזרחים, מניעת סגר וחוסן לאומי של התמודדות. אני דוחה את האמירות על ״תן תקנים קבל שקט״. המצב הוא תנו לנו כוח ומשימה להתמודד וביחד נצליח".

רוני גמזו

רוני גמזו צילום: David Cohen/FLASH90

עוד הוסיף מנכ"ל בית החולים כי "מעולם לא נאמר על ידי רוה״מ או מישהו מטעמו כי תוספת התקנים היא תמורת שקט. מדובר בשקר מוחלט״. 

על פי הפרסום הבוקר, מנהלי בתי החולים התחייבו שלא לדווח, לא להתריע ולא להתראיין לתקשורת על אי־ספיקה של בתי החולים לטיפול בחולי קורונה במצב קשה ובחולים אחרים במצב קשה, זאת בלי קשר למצב בפועל בבתי החולים ורמת הטיפול בחולים. כך עולה משיחות עם חמישה מנהלים בכירים של בתי חולים גדולים בארץ שחלקם היו מעורבים באופן אישי בהסכם בין משרד הבריאות והממשלה.

בליכוד לא הסתפקו בהודעת ההכחשה של ראש הממשלה, ובמפלגה דורשים לפתוח בחקירה על "עסקת השוחד", לטענתם. בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי של המפלגה נמסר כי: "הליכוד דורש לפתוח בחקירה מיידית על עסקת השוחד שהציע נפתלי בנט - ״תקציבים תמורת שתיקה״ - בניסיון להסתיר מאזרחי ישראל את גודל מחדל הקורונה של בנט". 

עוד נמסר כי "הדרישה לחקירה הגיעה בעקבות חשיפת עסקת השוחד שהציע בנט ובה דרש ממנהלי בתי החולים לשקר ולהטעות את הציבור ביחס לממדי מחדל הקורונה באחריותו, זאת בתמורה לתוספת תקציב של מיליארדים".