תו ירוק מורחב: אלה ההמלצות שגובשו בדיון בראשות נפתלי בנט

ראש הממשלה קיים הערכת מצב לאור העלייה הדרמטית בתחלואה, וקבינט הקורונה יכונס מחר כדי לדון באישור התו הירוק על כל ענפי המשק החל מגיל 3 | בנוסף, הוחלט להמליץ כי באירועים בבתים פרטיים, שבהם לא חל תו ירוק, תיקבע מגבלת התקהלות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/08/21 20:37 ב באלול התשפא

תו ירוק מורחב: אלה ההמלצות שגובשו בדיון בראשות נפתלי בנט
תו ירוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (ג') הערכת מצב בעניין המשך ההתמודדות עם זן הדלתא של נגיף הקורונה. ההמלצות שגובשו בדיון בראשות בנט ובהשתתפות ראשי מערכת הבריאות ובכירי משרד האוצר, מחריפות את המאבק בעלייה בתחלואה, שחצתה את רף ה-6,000 חולי קורונה ביממה. בהמשך הערב יערוך ראש הממשלה דיון בעניין הגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות.

קבינט הקורונה יכונס מחר בשעה 17:00 בקריה בתל אביב, כדי לדון בהמלצות ולאשרן: תו ירוק על כל ענפי המשק החל מגיל 3; בדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה.

התו הירוק המורחב

החלת תו ירוק על רובם המוחלט של ענפי המשק, המוסדות הציבוריים והפרטיים, ובהם, בין השאר: בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון, ועוד.

התו הירוק יוחל החל מגיל 3, ותשלום עבור הבדיקות יתבצע על פי המתווה הבא:

  • גילאי 0-3: פטורים מתו ירוק
  • גילאי 3-12: בדיקות במימון המדינה
  • גילאי 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי ללא מחוסנים מבחירה

עוד הוחלט להמליץ כי באירועים בבתים פרטיים ודומיהם שבהם לא חל תו ירוק, תיקבע מגבלת התקהלות כדלקמן:

  • במקום סגור - עד 50 אנשים
  • במקום פתוח - עד 100 אנשים

בימים הקרובים תתרחב באופן משמעותי פריסת מתחמי הבדיקות המהירות על מנת שיהיו נגישות בכמות גדולה לכל אזרחי ישראל. מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב ייקבע מחר, בהתאם להיערכות להשלמת הקמתו של מערך הבדיקות המהירות. נכון לערב זה פרוסות כבר 150 עמדות ובכוונת משרד הבריאות היא לפחות להכפילן.

מוקדם יותר היום ביקר ראש הממשלה במפקדת אלון שבפיקוד העורף. בביקור השתתפו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. "מדינת ישראל נמצאת במערכה מול מגפת הדלתא שמכה בכל העולם. כמו בכל מערכה, מערכת הביטחון, צה"ל, מפקדיו וחייליו, ניצבים בראש המערכה לצד אנשי הבריאות במקרה הזה, ועושים עבודה יוצאת מן הכלל בכלל החזיתות - בהתחסנות, בבדיקות, בחיבור לאזרחים, בהסברה ובחקירות אפידימולוגיות", אמר בנט.