הערכה: 5,000 תלמדים מאומתים בכל יום בספטמבר | בנט מקיים הערכת מצב

משרד החינוך נערך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, עם תרחיש חמור של אלפי תלמידים מאומתים בכל יום בספטמבר | במסגרת המתווה החדש יחולקו מיליוני בדיקות מהירות להורים בסוף החופש | ראש הממשלה מקיים הערכת מצב בעניין המשך ההתמודדות עם הדלתא

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/08/21 17:41 ב באלול התשפא

הערכה: 5,000 תלמדים מאומתים בכל יום בספטמבר | בנט מקיים הערכת מצב
בית ספר בקורונה, צילום: Miriam Alster/Flash90

במשרד החינוך מפרסמים היום (ג'), כשלושה שבועות לפני פתיחת המערכת החינוך, את המתווה לשנה הלימודים תשפ"ב. על פי הערכת משרד הבריאות, ב-1 בספטמבר יהיו 5,000 תלמידים מאומתים לקורונה ביום בישראל, וכך גם בהמשך החודש.

על כן, במשרד החינוך מבהירים כי סגירת מוסדות חינוך תעשה באופן דיפרנציאלי וכי לא יהיה מצב של ערים אדומות בהן ייסגרו לגמרי כלל מוסדות החינוך: כשתסתמן עלייה בתחלואה ובית הספר יהיה "כתום", מנהל המוסד יחליט כיצד לפעול - אם לפצל כיתות ושכבות או אף את סגירת המוסד.

בסוף החודש הנוכחי, יחלק להורים משרד החינוך בדיקות אנטיגן. 2.7 מיליון תלמידים יערכו בדיקה ב-30 וב-31 באוגוסט כדי לראות אם הם חיוביים או שליליים לנגיף. במשרד החינוך מצפים מההורים שלא לשלוח ילדים מאומתים לבתי הספר ולגנים.  

בימים הקרובים צפויים להתפרסם מתווה "אורחות החיים" לקורונה שיכללו את הנוהלים לילדים ולמורים בתוך בתי הספר: כיצד לפצל את ההפסקות, היכן לאכול, הרגלי ההיגיינה וכו'. אלה כללים שעדיין לא סגורים סופית ויהיו חלק מהמתווה של משרד החינוך.

ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים הערב הערכת מצב בעניין המשך ההתמודדות עם זן הדלתא. בדיון משתתפים שר הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור, ממונה הקורונה, וגורמי מקצוע ממשרדי האוצר והבריאות, ודנים בו בצעדים נוספים לצמצום התחלואה. בהמשך הערב יערוך רה"מ דיון בעניין הגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות. במידת הצורך, ובהתאם להחלטות, יכונס קבינט הקורונה בהמשך.

מוקדם יותר היום ביקר ראש הממשלה במפקדת אלון שבפיקוד העורף. בביקור השתתפו שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. "מדינת ישראל נמצאת במערכה מול מגפת הדלתא שמכה בכל העולם. כמו בכל מערכה, מערכת הביטחון, צה"ל, מפקדיו וחייליו, ניצבים בראש המערכה לצד אנשי הבריאות במקרה הזה, ועושים עבודה יוצאת מן הכלל בכלל החזיתות - בהתחסנות, בבדיקות, בחיבור לאזרחים, בהסברה ובחקירות אפידימולוגיות", אמר בנט.

נציין כי בנט אישר בתחילת השבוע את המתווה שהציגה בפניו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לפתיחת שנת הלימודים.. המתווה, אשר נקרא "מודל השכבות", מציע את פתיחת שנת הלימודים כסדרה בכל השכבות ולכל הגילים, בכל המקומות וללא קפסולות.