גנץ: "התקציב לא כולל את כל חלומותיי הביטחוניים"

כמה שעות לאחר שהממשלה החליטה על התקציב, ראשי המפלגות מתייחסים בישיבת הסיעה לשינויים הצפויים במשרדים שבאחריותם. סער: "בתקציב שאושר, הוקצו כספים לפיקוח על מעונות היום, כולל בהיבטים של מוגנות הילדים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/08/21 15:38 כד באב התשפא

גנץ: "התקציב לא כולל את כל חלומותיי הביטחוניים"
בני גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל ה-36 אישרה הבוקר (ב') את תקציב המדינה לשנים 2021-22, ובישיבות הסיעה מתייחסים ראשי המפלגות למאורע. מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה התייחסה להעברת התקציב בנאומה ואמרה: "יש תקציב בירושלים. חגיגה גדולה, ממש בוקר היסטורי. אחרי שלוש שנים של חוסר תפקוד ברמה הנמוכה ביותר, סוף סוף תקציב מדינה, דבר כ"כ נורמלי ומתבקש. מפלגת העבודה לקחה על עצמה מלכתחילה את שלושה המשברים הבוערים ביותר בישראל ונלחמה על תקציב שבאמצעותו נוכל לממש את החזון של המפלגה. 

מרב מיכאלי.

מרב מיכאלי  צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מיכאלי התייחסה למשרדים שבאחריות המפלגה. "זה תקציב של שינוי סדרי עדיפויות. במשרד התחבורה זה היפוך, שמונים אחוז הולך לתחבורה ציבורית ולא כלי רכב פרטיים. בביטחון פנים יושקע מאמץ וכסף במגזרים שעד עכשיו זכו להתעלמות. בתפוצות יושקע הרבה מאמץ וכסף בקבלה של כל סוגי הזרמים והדעות וחלקי העם הזה". 

"חוץ מהתקציב הדבר הכי משמח שקרה לנו השבוע הוא כמובן מדליית הזהב של ארטיום דולגופיאט. באמת, מתעמל מדהים ואיש מקסים ונפלא, ורק דבר אחד הוא לא, הוא לא חתן. כי מדינת ישראל לא מאפשרת לו להתחתן בתחומה. אני מודיעה לכם חד משמעית, כמו שביטלנו הבוקר בחוק ההסדרים את מונפול הכשרות כך הגיע הזמן לבטל את מונופול הנישואים". 

"גם את מונפול הכשרות איש לא העלה על דעתו שאפשר יהיה לבטל וראו זה פלא. ממש תיכף כשנעביר אותה גם בכנסת כבר לא יהיה מונופול על הכשרות, כך יש בדעתנו להמשיך לפעול לביטול מונופול הנישואין. הגיע הזמן שכל אחת תוכל להתחתן כפי שהיא בוחרת". 

גם שר המשפטים ויו"ר מפלגת תקווה חדשה התייחס לתקציב בנאומו ואמר כי: |אחרי שלוש שנים של כאוס, ישראל זקוקה היום ליציבות פוליטית וליציבות כלכלית". באשר למשרדי הממשלה שבאחריות המפלגה, אמר סער כי "בתקציב שאושר, הוקצו כספים לפיקוח על מעונות היום, כולל בהיבטים של מוגנות הילדים, כתנאי תברואה ותוכנית פדגוגית. בתחום הדיור הציבורי ישנה השקעה היסטורית בקניית דירות חדשות ובבניה של יחידות דיור לקשישים. הוסכם גם על תוכנית חדשה לסיוע למשפחות צעירות ברכישת דירה חדשה במחיר קבוע מסובסד".

גם בני גנץ, שר הביטחון ויו"ר מפלגת כחול לבן, התייחס לתקציב החדש. "תקציב הביטחון שהעברנו נותן מענה לאיומים ההולכים והגוברים, ומאפשר בניית תשתית ליכולות הצבאיות טכנולוגיות. נכון שהתקציב לא כולל את כל חלומותיי הביטחוניים אבל הוא עדיין מקצועי". הוא ציין גם את משרדי הממשלה שנמצאים באחריות המפלגה, "בימים אלה שאנחנו מרגישים את גאוות הספורטאים באולימפיאדה, הגענו להסכמים שמבטיחים את כבודם. משרד התרבות והספורט יוציא תוכנית לבניית מתקני ספורט בפריפריה גם בתרבות שעובדיה נפגעו בקורונה". 

"לצד הנושאים האלו ובהמשך לפעילות הח"כים של הסיעה, ייכנסו ויוסדרו עוד סוגיות לתקציב ולתוכנית המשרדים בהמשך, כמו התאמת תוכנית החומש לדרוזים, תקצוב ארגוני הלטה"ב והגדלתם, קידום פינוי המפעלים המזהמים בחיפה תוך דאגה לעתיד העובדים, חיזוק הביטחון האישי והחיים בערים המעורבות ומתן מענה ליוצאי זנות ואלימות במשפחה, נושא אחד שנטפל בו תהיה רפורמה בחקלאית, הכרחית אך יש לעשותה בהסכמות שיחזקו את החקלאות הישראלית".