התפשטות הקורונה אחרי המלצת משרד הבריאות: בבתי האבות נערכים לחיסון השלישי

בתום דיון לילי ארוך הצוות לטיפול במגפות הגיע להחלטה והודיע למנכ"ל משרד הבריאות כי יש לחסן כבר עכשיו מבוגרים, בבתי האבות החלו הבוקר להיערך לחיסון השלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/21 11:21 כ באב התשפא

אחרי המלצת משרד הבריאות: בבתי האבות נערכים לחיסון השלישי
חיסון לקורונה, צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

ההחלטה הייתה באוויר כבר הרבה זמן אבל ההתפשטות המהירה של הקורונה היא שהביאה להחלטה הסופית. בתום דיון לילי במשרד הבריאות הכריע הצוות לטיפול במגפות להמליץ לקבינט הקורונה באופן רשמי: אל תחכו, יש להתחיל לחסן חיסון שלישי את האוכלוסייה המבוגרת. 

מנהלי איגוד בתי האבות נועדים בשעה זאת עם מנהל מגן אבות ואמהות פרופ' נמרוד מימון לסיכום פרטי ההיערכות למתן חיסון שלישי לדיירים בהתאם להמלצת צוות המומחים של משרד הבריאות.

יולי גת, יו"ר האיגוד מסרה כי: "כפי שהיינו הראשונים להתחסן ובהיקפים גבוהים בחיסון הראשון והשני כך אני מעריכה שנוביל גם הפעם את המגמה בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי והציבור בכלל. החיסון ומדיניותו של פרופ' מימון הוכיחו את עצמם בכך שגם היום נרשמים מדדים נמוכים מאד של הידבקויות בבתי אבות ביחס לאוכלוסיה הכללית".

ההמלצה שהתקבלה במהלך הלילה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש וראש הממשלה נפתלי בנט צפוי לכנס כבר היום (ה') התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורביץ ובסופה להכריז באופן רשמי על תאריך מתן החיסון השלישי. הדיון הלילה היה ארוך בין היתר בגלל חוסר ההסכמה בין חברי הצוות על הגיל ממנו יש להתחיל בחיסון. רוב המומחים סברו שיש לחסן בני 60 ומעלה אך חלקם התנגדו בתוקף והציעו להתחיל את החיסון מגיל 70.

בתום הדיון מסרו בצוות כי: "ההמלצה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שצפוי לקבל החלטה בימים הקרובים, ביחס לחיסון ולאוכלוסיית היעד". כאמור ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שמחסנת בחיסון שלישי והוכרע כי ישראל לא תחכה לפיתוח של פייזר שנותן מענה לזן הדלתא.

בין המתנגדים למנה השלישית אפשר למצוא את פרופ' דוד גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים במרכז הרפואי סורוקה שאמר: "האם מנה שלישית תעלה את רמת הנוגדנים בגובה ולמשך מספיק זמן? אין לנו עדיין תשובה לשאלה הזו. אנחנו רואים שהמחוסנים יותר מוגנים מפני מחלה קשה אבל לא מפני הנשאות".

לצד ההחלטה היום נכנס לתוקפו התו הירוק שחוזר לישראל אחרי היעדרות של כמה חודשים ויהווה החמרה על התו השמח שחל כעת על אירועים. במשרד הבריאות שמחים על חזרתו של התו הירוק אך מסופקים אם אכן יצליחו התקנות לבלום את התחלואה.


(הרב דרוקמן, בקרוב מנה שלישית).