מושכת אש יפעת שאשא ביטון: "תחנות חיסונים בתוך בית הספר זה פשע"

שרת החינוך מטעם תקווה חדשה ספגה טענות מהקואליציה, ולאחר שהשיבה להן המשיכה ללבות את האש נגדה. בראיון שקיימה הערב טענה כי יש לשחרר את בתי הספר בספטמבר ללימודים בלבד, וכי "עם כל הרצון לנצח את המגיפה, צריך לעשות זאת בצורה נכונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/21 20:50 יט באב התשפא

יפעת שאשא ביטון: "תחנות חיסונים בתוך בית הספר זה פשע"
חיסון. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

יום ארוך עובר על שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, אשר רק לפני שעות ספורות הגיבה לטענות חברי הממשלה נגדה בדבר הכחשת קורונה. "התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי. הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתויג כמכחיש המגיפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה".

הערב (ד') מתפרסם בחדשות 12 כי לא רק חברי הממשלה יצאו נגדה, אלא גם העומד בראשה. ראש הממשלה נפתלי בנט ניהל שיחה קשה עם השרה, על רקע מתקפות אישיות שלה על בכירי משרד הבריאות ובהם ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס. 

על פי הדיווח, השיחה בין השניים התקיימה לאחר דיון בנושא פתיחת שנת הלימודים, ובמהלכה אמר בנט לשאשא ביטון: "די להתייחס בסגנון הזה למשרד הבריאות ולגורמי המקצוע". השרה, לא נותרה חייבת וענתה: "עם כל הכבוד, יש לי דעה משלי". 

ח"כ יפעת שאשא-ביטון

ח"כ יפעת שאשא-ביטון צילום: Hadas Parush/Flash90

בראיון שקיימה שרת החינוך במהדורת החדשות של הערוץ, שבה ותקפה את מדיניות החיסונים של הממשלה. "איפה מחסנים זו אסטרטגיה אחרת. יש 35 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, תעודדו אנשים להתחסן עכשיו. כל מי שיכול, צאו ותתחסנו. אבל לעשות את זה בבתי ספר, להכניס את הלחץ החברתי לבתי ספר זה פשע. כי אנחנו מדברים על ילדים ששנה וחצי ישבו בבית וסבלו ממצוקה רגשית. מפעילים לחץ על ילדים. ההורה צריך לאשר את החיסונים. עם כל הרצון לנצח את המגיפה, ואנחנו יודעים שזה חשוב, צריך לעשות את זה בצורה נכונה.

עוד אמרה שרת החינוך כי "עד פתיחת שנת הלימודים, למשרד הבריאות יש 35 ימים שבהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו, במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות. כולנו יודעים שימי הלימוד בספטמבר מועטים, בשל חגי תשרי והחופשות, לא מהם תגיע הישועה! אני אמשיך לראות לנגד עיני את מערכת החינוך, צוותי ההוראה והתלמידים על בריאותם הנפשית, החברתית והגופנית כפי שעשיתי עד היום. קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור".

באשר לשאר החיסונים אשר מתקיימים בבתי הספר, אמרה השרה כי "מדובר בחיסונים שניתנים במשך שנים, עם אישור קבוע. יש הבדל בין חיסונים שניתנים במשך המון זמן לבין חיסון שיש לו אישור חירום. הורים חוששים וזה בסדר". יש לציין כי כל חיסון אשר ניתן בבתי ספר דורש אישור הורים חתום.  

משה בר סימן טוב, מי שהיה מנכ"ל משרד הבריאות בתקופת הגל הראשון של המגיפה, הגיב לדברים ואמר : "אמירה מטרידה ומסוכנת מאוד". 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן