מנכ"ל משרד הבריאות נגד משרד החינוך: "לא מקבלים את ההצעה של בידוד ל-48 שעות"

פרופסור נחמן אש מתייחס בתדריך עיתונאים להצעת משרד החינוך לקיצור תקופת הבידוד, ואומר: "זה בלתי אפשר, זה ישחרר תחלואה ויהיו עוד נדבקים" | מספר החולים במצב קשה חצה לראשונה בגל הרביעי את רף ה-100: "העלייה הזאת כמובן מדאיגה אותנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/07/21 17:33 יז באב התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות נגד משרד החינוך: "לא מקבלים את ההצעה של בידוד ל-48 שעות"
נחמן אש, צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, ערך היום (ב') תדרוך לתקשורת כשברקע חציית רף 100 חולי קורונה במצב קשה והמתיחות מול משרד החינוך והשרה יפעת שאשא ביטון. המשרד בראשותה פרסם אתמול את תכנית העבודה של מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה, תשפ"ב, ללא סיכום סופי עם משרד הבריאות בראשותו של השר ניצן הורוביץ

 

אש התייחס בפתח דבריו להמשך העלייה בתחלואת הקורונה ול-108 החולים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה. "העלייה הזאת כמובן מדאיגה אותנו. קבינט הקורונה אישר את התו הירוק במטרה לבלום את העלייה בתחלואה. אנחנו מקווים שעם שיתוף פעולה של הציבור לרבות שמירה על שאר ההנחיות הקיימות, נשיג את המטרה. זה חשוב מאוד".

עוד אמר המנכ"ל התכנית של משרד החינוך לא אושרה. "אנחנו בשיח ובבניית המתווה עם משרד החינוך". על קיצור תקופת הבידוד הוא הבהיר: "אחת הנקודות שעוד לא נסגרה". בהמשך אמר: "אנחנו לא מקבלים את ההצעה של בידוד ל-48 שעות, בדיקה שלילית וחזרה ללימודים, כפי שהיא – זה בלתי אפשר, זה ישחרר תחלואה ויהיו עוד נדבקים".

אש התייחס לבדיקות הביתיות שמכירתן בבתי המרחקת טרם החלה: "הן מיועדות לשימוש עצמי בלבד. את רוצה לבקר את סבא וסבתא ולהיות בטוחה שלא מסכנת אותם? יכולה לקנות בדיקה, לבדוק את עצמך ולהיפגש. הבדיקה העצמית לא מחליפה את בדיקת ה-PCR. אם נמצאת חיובית בבדיקה הזאת, עלייך להיכנס לבידוד ולהיבדק בהקדם בבדיקת PCR שהיא האבחנתית. יכול להיות מצב שהיא תהיה שלילית ואז ניתן לצאת מבידוד".

נזכיר כי בשבוע שעבר התחייב השר הורוביץ כי כבר השבוע תהיה פריסה של עמדות בדיקה מהירה, אך המהלך טרם בוצע. "מתחילת הקורונה מדברים על בדיקות מהירות, כשנכנסתי לא הבנתי איך הדבר לא קרה עדיין, ואכן בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקת קורונה מהירות, שיופעלו ע"י מד"א וחברות אחרות, ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ערכות לבדיקה עצמית", אמר הורוביץ.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן