התפשטות הקורונה מספר החולים מטפס | אמ"ן: "המאושפזים החדשים במצב קשה משקפים תחלואה חדשה"

מספר החולים בקורונה ממשיך לעלות כשביממה האחרונה אומתו לנגיף 765 בני אדם, ובסך הכל ישנם 5,372 חולים פעילים בישראל. ד"ר זאב פלדמן: "בואו נקבל החלטות מתונות לפני שלא תהיה ברירה לקבל החלטות כואבות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/07/21 12:01 ו באב התשפא

מספר החולים מטפס | אמ"ן: "המאושפזים החדשים במצב קשה משקפים תחלואה חדשה"
תל אביב, השבוע, צילום: Miriam Alster/Flash90

בשבועיים האחרונים חלה עלייה ניכרת במספר החולים החדשים במצב קשה, בשל התפשטות זן הדלתא בישראל והעלייה במספר הנדבקים. מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (ה') עולה כי ביממה האחרונה אומתו לקורונה 765 חולים חדשים. בבתי החולים מאושפזים 100 חולים, מתוכם 54 במצב קשה, 17 במצב קריטי ועוד 16 מונשמים. שיעור הבדיקות החיוביות לא מעודד במיוחד ועומד הבוקר על 1.38%. בישראל ישנם 5,372 חולים פעילים ועד כה מתו מהנגיף 6,443 בני אדם.

באמ"ן אומרים הבוקר כי "הגם שלפי שעה מדובר במספרים מוחלטים קטנים, התפתחות זו הינה מרכיב נוסף המשקף את התפשטות המגפה בארץ בעת האחרונה. המאושפזים במצב קשה החדשים מהווים מדד מהימן לכך, שכן אינם תלויים במדיניות הבדיקות ומשקפים תחלואה חדשה".

גילי 12-15 יחוסנו?

צילום: shutterstock

נוכח גל התחלואה הצפוי בעקבות התפשטות זן דלתא, באמ"ן ממליצים על "האצת ההתחסנות - הפתרון המרכזי לצמצום הסיכון מפיתוח מחלה קשה ומתופעות ארוכות טווח אצל הנדבקים. ככל שרבים יותר באוכלוסייה יתחסנו, כך יידבקו פחות אנשים עד להגעה לאיזון מחודש מול זן זה של הנגיף". 

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא, אומר: "אחוז החולים הקשים תלוי במספר המאומתים, זו הסטטיסטיקה של הווירוס. אז מסיכות, שיפור בנתב"ג, ורמת האכיפה הנוכחית לא עושים את העבודה מספיק טוב. בואו נקבל החלטות מתונות לפני שלא תהיה ברירה לקבל החלטות כואבות". 

אמש, במסיבת עיתונאים שערך, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט, כי "המוטציה חדרה לישראל בסוף מרץ, באפריל, במאי, ודגרה והתפרצה והיא המקור לעליה הזאת. לצערי עד לפני כמה שבועות כל ישראלי יכול היה לעלות על מטוס ולטוס לכל מדינה כמה שהיא תהיה אדומה ומלאת מוטציות וזנים, והרבה מאוד ישראלים עם פקלאות עלו לערים הכי אדומות בעולם ואף אחד לא עצר זאת. זו הזנחה חמורה שהיתה קיימת שנה וחצי וזו שאננות מחפירה שירשנו מקודמנו", האשים.

ראש הממשלה אמר כי שבועיים לתוך הקמת הממשלה, הם סתמו את הפרצה הזאת. "עכשיו הכי קל לעשות מה שעשו בשנה וחצי האחרונות, להכריז על סגר. אבל אנחנו מעדיפים גישה אחרת יכול להיות שנצטרך להגיע לאמצעים הקשים, אבל אצלנו כליאת אנשים בבית שלהם זה המוצא האחרון. אנחנו רוצים לתת הזדמנות לדרך חדשה, אחרת, דרך של אמון איתכם, הציבור. דרך של שיתף פעולה ורתימת הציבור והצגת הדברים כמו שהם ולנסות לנצח את הקורונה בלי סגרים. אבל זה תלוי בציבור".

תקופת הבידוד קוצרה ל-7 ימים

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופסור נחמן אש, חתם אתמול על תיקון לצו בריאות העם, המאפשר לקצר את תקופת הבידוד החל מאמש בחצות. בעת ניתן לקצר את הבידוד עם שתי בדיקות שליליות שיתבצעו במועדים הבאים:

  • בדיקה ראשונה - סמוך ככל האפשר לכניסה לבידוד.
  • בדיקה שניה - החל מהיום השביעי לבידוד, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה.

במשרד הבריאות מדגישים כי מרגע קבלת תוצאה שלילית בבדיקה השניה, ניתן לצאת מהבידוד ואין צורך להמתין לקבלת מסרון שחרור ממשרד הבריאות. יצוין כי תקופת הבידוד המלאה, ללא קיצור היא 14 ימים מיום המגע האחרון עם החולה או יום ההגעה לישראל. עד היום היה ניתן לקצר תקופה זו ל-10 ימי בידוד, באמצעות שתי בדיקות שתוצאתן שלילית.

פרופסור נחמן אש, אתמול

פרופסור נחמן אש, אתמול. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90