בנט: "אפשר להמשיך להיות אדישים, להגיד שזו בעיה של הממשלה - ונגיע לסגר"

ראש הממשלה ערך מסיבת עיתונאים והתייחס להתמודדות עם זן הדלתא המתפשט בישראל ובעולם, "לצערי עד לפני כמה שבועות כל ישראלי יכול היה לטוס לכל מדינה. על ההמשך הוא אמר: "אצלנו כליאת אנשים בבית שלהם זה המוצא האחרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 17:38 ה באב התשפא

בנט: "אפשר להמשיך להיות אדישים, להגיד שזו בעיה של הממשלה - ונגיע לסגר"
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ברקע התפשטות זן הדלתא של נגיף הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, ערכו הערב (ד') תדרוך עיתונאים בה הם מעדכנים על המשך ההתמודדות הממשלה אל מול התחלואה הגבוהה. מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, לקחו חלק גם הם בתדרוך.

כבר בפתח דבריו הדגיש בנט: "מטרת העל שלנו היא שמירה על בריאות הציבור לצד קיום שגרת חיים וכלכלה. כלומר להילחם בקורונה, עם מינמום של סגרים. בשנה וחצי שחלפו, מתו מקורונה בישראל למעלה מ-6,400 איש והמדינה ישבה בסגר 120 יום. חלק מתלמידי ישראל ישבו בבית משך 200 יום. בממשלה החדשה ננסה דרך אחרת, של יותר שקיפות ופחות סגרים. במקום לומר כל היום מה סוגרים, אנחנו נבדוק איך אפשר להמשיך להפעיל באופן פתוח".

על משמעות החיסונים בשלב הזה של המאבק, אמר ראש הממשלה: "החיסונים עשו עבודה טובה אל מול הנגיף המקורי והוציאו אותנו מהגל השלישי, אבל ידענו לאורך הדרך ואמרנו כמה פעמים שבמגפות לפעמים מתפתחות מוטציות וזה מה שקרה. הדלתא מדבקת הרבה יותר מהנגיף המקורי לכן רואים עליה כמעט בכל העולם ובפער של כמה שבועות זה מיתרגם להרבה יותר חולים ויותר מתים. חשוב לומר, החיסונים מועילים מאוד. בלעדיהם היינו עכשיו עם כמות אדירה של חולים קשים ומתים".

"זו הזנחה חמורה שהיתה קיימת שנה וחצי  וזו שאננות מחפירה שירשנו מקודמנו"

"המוטציה חדרה לישראל בסוף מרץ, באפריל, במאי, ודגרה והתפרצה והיא המקור לעליה הזאת", קבע בנט. "לצערי עד לפני כמה שבועות כל ישראלי יכול היה לעלות על מטוס ולטוס לכל מדינה כמה שהיא תהיה אדומה ומלאת מוטציות וזנים, והרבה מאוד ישראלים עם פקלאות עלו לערים הכי אדומות בעולם ואף אחד לא עצר זאת. זו הזנחה חמורה שהיתה קיימת שנה וחצי  וזו שאננות מחפירה שירשנו מקודמנו", האשים.

כלל החוזרים יחוייבו בבידוד

נתב"ג. צילום: משה שי, פלאש 90

ראש הממשלה אמר כי שבועיים לתוך הקמת הממשלה, הם סתמנו את הפרצה הזאת. "עכשיו הכי קל לעשות מה שעשו בשנה וחצי האחרונות, להכריז על סגר. אבל אנחנו מעדיפים גישה אחרת יכול להיות שנצטרך להגיע לאמצעים הקשים, אבל אצלנו כליאת אנשים בבית שלהם זה המוצא האחרון. אנחנו רוצים לתת הזדמנות לדרך חדשה, אחרת, דרך של אמון איתכם, הציבור. דרך של שיתף פעולה ורתימת הציבור והצגת הדברים כמו שהם ולנסות לנצח את הקורונה בלי סגרים. אבל זה תלוי בציבור".

ראש הממשלה אמר שיש גם חדשות טובות: "אנחנו יכולים לנצח את מגיפת הדלתא בלי סגרים, אם כולנו נירתם בנחישות מיד. יש לנו שתי אפשרויות: להמשיך להיות אדישים, להגיד שזו בעיה של הממשלה, ואז נזנק ונגיע לסגר. אפשרות אחרת היא שכל אחד ייקח אחריות ואז אנחנו יכולים תוך חמישה שבועות להוריד את כל העסק הזה, לנצח. הממשלה והציבור יחד".

3 ההנחיות של ראש הממשלה: מסכה, אכיפה וריחוק חברתי

"מרגע זה כולם עוטים מסכות בחללים סגורים. המסכות הן ההגנה היעילה ביותר מול מוטציית הדלתא ומול נגיפים. אני לא מבקש מכם - זו חובה על פי החוק. ממשלת ישראל קיבלה הנחייה לבצע אכיפה של עטיית מסכות", אמר בנט ופנה לציבור הישראלי. "הדבר השני - צאו להתחסן. החיסונים מועילים מאוד ומצמצמים את עוצמת המחלה אצל מי שנדבק. יש עדיין מיליון וחצי ישראלים שלא יצאו להתחסן - עשו זאת".

בנט הוסיף והמליץ לשמור על ריחוק חברתי ולהימנע ממגע פיזי: "הדבר השלישי - לשמור על הריחוק החברתי באירועים המוניים. זה אומר שמפסיקים ללחוץ ידיים, מפסיקים להתחבק ולהתנשק חוץ במשפחה ומודעות גבוהה באירועים המוניים. בתוך אולמות: מסיכה ושמרו על מרחק". הוא קרא להימנע מנסיעות לחו"ל: "אני ממליץ לישראלים שלא לטוס לחו"ל. בקרוב כל העולם הופך להיות אדום".

לגבי התקהלויות של מעל 100 משתתפים, הבהיר ראש הממשלה: "בימים הקרובים נגבש איך קיימים חתונה או הופעה. יכול להיות שאנשים לא מחוסנים, לא יוכלו להיכנס למקומות בלי בדיקה שלילית. לכן אני ממליץ: תקבעו תור ולכו להתחסן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן