החלטות הקבינט: יותר אכיפה ופחות בידוד

קבינט הקורונה מכריע בעניין הטלת הגבלות נוספות כדי לצמצם את התפשטות התחלואה. נקבע כי הבידוד יצומצם ל-7 ימים וסמכויות אכיפת הקורונה יעברו למשרד לביטחון הפנים | שר החוץ לפיד נאלץ להיכנס לבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 22:59 ד באב התשפא

החלטות הקבינט: יותר אכיפה ופחות בידוד
צילום: Miriam Alster/FLASH90

קבינט הקורונה התכנס אתמול (ג') כדי לדון בהגבלות נוספות שאמורות לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בקרב האוכלוסייה, זאת לאחר העלייה המדאיגה בתחלואה שנרשמה בשבועות האחרונים. בינתיים, הקבינט אישר את קיצוץ משך זמן הבידוד ל-7 ימים, בכפוף להצגת בדיקה שלילית. 

ראש הממשלה בנט אמר בקבינט כי: "במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפשר למבודדים לבצע בדיקה ביום ה-7 לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשתחרר. יחד עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי, אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה - הקנס יעמוד על 5,000 ש"ח. המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד. אנחנו קובעים אמצעים שהציבור כן יכול לעמוד בהם. אנחנו באים לקראת הציבור.
אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה, הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסיכות. ביחד, ננצח את המגיפה הזו". עוד אושר בקבינט כי סמכויות אכיפת הקורונה יעברו למשרד לביטחון הפנים.

בתחילת השבוע נכח שר החוץ יאיר לפיד בפגישות מדיניות בבריסל.
היום בערב (ג') התגלה כי אחת היועצות שהייתה עימו בטיסה חזרה, קיבלה תשובה חיוביות לקורונה.
יתר הנוכחים בטיסה כולל שר החוץ לפיד נבדקו גם הם וקיבלו תשובה שלילית.
לאחר היוועצות עם משרד הבריאות נכנסו שר החוץ והצוות שלו לבידוד עד אשר יקבלו הנחיות נוספות.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההמלצה העיקרית של משרד הבריאות היא "תו ירוק מרוכך". בהתאם לעיקרי התוכנית, הכניסה לאירועים המוניים תותר למחוסנים ונבדקים בלבד. כמו כן, אכיפת הבידוד הביתי תעשה באמצעות אפליקציית ניטור ולא צמיד אלקטרוני. בנוסף, במשרד הבריאות בודקים עם המשטרה את יכולת האכיפה והצבת שוטרים בכניסה לאירועים המוניים. 

על פי ההצעה, התו הירוק יחול רק על פעילות במקום סגור ורק בפעילות של יותר מ-100 אנשים במקומות הבאים: חתונות, הופעות, פסטיבלים, כנסים, בתי כנסת, חדרי כושר ומסעדות. לעומת זאת, לא יידרש תו ירוק בכניסה לקניונים בפרט ובפעילות מסחר בכלל, וכן בכניסה לתחבורה ציבורית.

במשרד הבריאות צפויים להמליץ שוב לקבינט הקורונה לחייב את החוזרים מחו"ל לבצע בדיקת קורונה שלישית ביום הרביעי לחזרתם, או ביום התשיעי.‎ בסוף השבוע יצאה הודעה לפיה, החל מיום שישי הבא,  יחויבו כל השבים מחו"ל, כולל מחלימים ומחוסנים בבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול לפי המוקדם מביניהם. 

מוקדם יותר היום דווח כי משרד הבריאות צפוי לעדכן את רשימת מדוכאי החיסון הזקוקים למנה שלישית. לפי הפרסום ב-ynet, חלק מחולי הסרטן לא יכללו ברשימה ולא יוכלו להתחסן שוב. לאחר פגישה שהתקיימה בין נציגי משרד הבריאות לנציגי קופות החולים הוחלט כי בשלב זה רק מושתלי איברים יוכלו להתחסן בשלישית, ולא חולים נוספים כפי שפורסם אתמול. לפי גורמים המעורים בפרטים, ההחלטה להכליל את חולי הסרטן ברשימה התקבלה ללא התייעצות עם האיגוד האונקולוגי של ההסתדרות הרפואית.

משרד הבריאות פרסם אתמול את נתוני תחלואת הקורונה העדכניים, מהם עולה כי ביממה האחרונה אומתו לנגיף 730 חולים חדשים, 65 מהם חזרו מחו"ל ומתוכן 49 מחוסנים. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז ההתפרצות הנוכחית שהחלה באמצע החודש שעבר. שיעור הבדיקות החיוביות - 1.33% ומקדם ההדבקה 1.29.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן