התפרצות הקורונה עלייה במספר החולים קשה

זן הדלתא ממשיך להתפשט בישראל, רשימת המאומתים ממשיכה להתקרב ל-1000 חולים ביום, ביניהם גם חבר כנסת. הקבינט התכנס אתמול אך נמנע מלהחליט על הגבלות. נתוני התחלואה המלאים לפניכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 10:52 ה באב התשפא

עלייה במספר החולים קשה
צילום: David Cohen/Flash90

למרות התחסנותם של בני הנוער הקורונה ממשיכה להתפשט במהירות, נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ד') מעוררים דאגה בעקבות העלייה במספר החולים קשה. אזהרת משרד הבריאות כי נגיע לאלף חולים ביום נראית קרובה מתמיד. אלו נתוני התחלואה המלאים:

משרד הבריאות דיווח הבוקר על כ-754 מאומתים חדשים החל מאתמול. כך עלה מתוך 52,781 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. כמו כן נכון לשעה זו ישנם 53 חולים שמצבם מוגדר קשה, מדובר בעלייה שמדאיגה את משרד הבריאות. מתוכם כ-15 מונשמים.

מבחינת היישובים ברחבי הארץ, הבוקר ישנם שלושה יישובים שמוגדרים כאדומים לפי מודל הרמזור: שערי תקווה, צופים שבשומרון והעיר יהוד. לצד היישובים האדומים ישנם כ-5 יישובים שמוגדרים ככתומים: כפר יונה, גני תקווה, אורנית, חריש ועץ-אפרים.

מנכל משרד הבריאות, נחמן אש אמר הבוקר לynet כי במשרד הבריאות ימליצו לקבינט על שילוב של התו הירוק עם הגבלות התקהלות. "ככל שנתקדם עם מספר המאומתים, כנראה שנצטרך להציע צעדים יותר נרחבים". אמר אש והוסיף: "הבעיה העיקרית בהדבקה זה בחללים סגורים. אפשר להציע לחזור להגבלות ההתקהלות שהיו בחללים סגורים. נצטרך לחשוב על זה".

אש התייחס גם לפתיחת שנת הלימודים שמתקרבת ואמר: "אני מקווה שפתיחת השנה לא תהיה בסכנה. המגמה שלנו היא לפתוח את הלימודים ולקיים אותם למרות תחלואה. צריך לעשות את זה בצורה בטוחה. ההיערכות צריכה לכלול שילוב גם של לימודים בקבוצות יותר קטנות".

אתמול בערב הסתיימה ישיבת קבינט הקורונה אך לא החליטו בקבינט על שינוי משמעותי והגבלות נוספות למעט ההוראה להדק את האכיפה על המבודדים. כמו כן הורה הקבינט לקצר את הבידוד לשבעה ימים בלבד.

כאמור, הקורונה הולכת ומתפשטת והגיע גם לכנסת ישראל, הבוקר נודע לח"כ מיש עתיד כי הוא חיובי לנגיף. גם יו"ר המפלגה, שר החוץ יאיר לפיד נמצא בבידוד בעקבות הידבקות בקורונה של אחת מהיועצות של השר.


קבינט הקורונה אתמול.