אל"מ אסמן מובא למנוחות: "לבך הפסיק לפעום ולב העם החסיר פעימה"

בבית העלמין בתל אביב נערך מסע הלוויה של מפקד חטיבת הנח"ל אשר התמוטט ומת במהלך אימון בשבוע שעבר, זאת לאחר שמשפחתו הסכימה לתרום את איבריו. הרמטכ"ל ספד לו: "שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 16:16 כד בתמוז התשפא

אל"מ אסמן מובא למנוחות: "לבך הפסיק לפעום ולב העם החסיר פעימה"
צילום: דובר צה"ל

בשעות אלו מובא למנוחות אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל אשר הלך לעולמו בסוף השבוע שעבר במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. הלוויתו נערכת בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב. אסמן, בן 42 במותו נפטר במפתיע שלושה ימים לאחר שקיבל את הפיקוד על חטיבת הנח"ל, הוא הותיר אחריו אישה ושתי בנות. מסע ההלוויה נערך בנוכחות הרמטכ"ל אביב כוכבי, אשר ספד לו: "לבך הפסיק לפעום ולב העם החסיר פעימה". 

יום לאחר האסון הנורא שפקד את משפחת אסמן וצה"ל כולו בני המשפחה מודיעים כי גם במותו שרון יתן חיים. אל"מ שרון אסמן שהתמוטט אתמול במהלך אימון גופני ונפטר היה חתום על כרטיס אד"י. בני המשפחה הודיעו כי הסכימו לתרומת אברים. קרניות עיניו הועברו לתרומה. 

בהודעה שפרסם המרכז הלאומי להשתלות נכתב כי: "אל"מ שרון אסמן ז"ל היה חתום על כרטיס אדי משפחתו הסכימה לתרומת איברים קרניות עיניו של שרון יושתלו ויעניקו מאור עיניים לאדם זר". אסמן בן ה-42 מונה רק לפני ימים ספורים לפקד על חטיבת הנח"ל. לאסמן עבר צבאי מפואר והוא שימש בשלל תפקידים בכירים, אסמן שימש בין היתר כמח"ט עציון. במהלך מבצע צוק איתן אסמן נפצע אך שב לצה"ל.

צילום: דובר צה"ל

אתמול ספד הרמטכ"ל כוכבי לאסמן בטקס סיום קורס קצינים, כוכבי אמר על אסמן כי: "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומותחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד: הם מגיעים לטוב מאוד ומיד מסמנים את המצוין, וכשמגיעים למצוין הם שואפים למעולה. כזה היה מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן - זכרונו לברכה. נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן! ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון".

בנאומו האחרון אותו נשא שרון אסמן בטקס חילופי מפקדי חטיבת הנח"ל אמר אסמן כי: "בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב. זו הדרך לאורה נמשיך לצעוד במסע להגנת המדינה. רוח חטיבת הנח״ל עוצבה על ערכי צה״ל ומורשת הנופלים, לוחמי ומפקדי החטיבה ותהווה מצפן עבור החטיבה ליישם הלכה למעשה את שליחותנו ומשימתנו - להוות צבא הגנה לישראל", הצהיר אסמן רק לפני מספר ימים בנאום הכניסה שלו לתפקיד לו ציפה. 

אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על חטיבת הנח״ל - כור מחצבתי ודרך חיי: חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים. חטיבת הנח״ל, אנו מוכנים ונכונים לכל משימה - נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטים. זאת תוך פעולה לאור ערכי הדבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה, אחריות ורעות".

בבוקר יום חמישי יצא אל"מ אסמן לריצה בבסיס יחד עם רופא החטיבה ומפקדים נוספים. לאחר מכן נכנס הצוות למנוחה לפני אימון הרמת משקולות. בזמן ההפוגה התמוטט אסמן ומפקדים ששהו לידו ניסו לבצע בו החייאה. בהמשך הוזעקו צוותים רפואיים, בראשות רופא חטיבת הנח"ל, שביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.