טרגדיה בצה"ל: אל"ם שרון אסמן שקודם בתחילת השבוע למפקד חטיבת הנח"ל - מת מדום לב

דובר צה"ל התיר לפרסום כי שרון אסמן שרק ביום שני השבוע מונה למפקד חטיבת הנח"ל, אליה התגייס לפני 24 שנים. היום, באופן טרגי מת מדום לב. אסמן הניח אחריו אישה ושני ילדים | יהי זכרו ברוך

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/07/21 15:25 כא בתמוז התשפא

טרגדיה בצה"ל: אל"ם שרון אסמן שקודם בתחילת השבוע למפקד חטיבת הנח"ל - מת מדום לב
אל"ם שרון אסמן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

אבל בצה"ל. אל"ם שרון אסמן מונה ביום שני השבוע למפקד חטיבת הנח"ל. המינוי של מי שהחל את דרכו בחטיבה הירוקה החזיק מספר ימים בלבד, והיום (ה'), באופן מפתיע וטרגי - מת אסמן מדום לב. אסמן נולד בשנת 1978, התגייס לגדוד 931 של הנח"ל ב-1997 ובמהלך השנים שימש קצין אג"ם של פיקוד הצפון, מפקד חטיבת בנימין, מפקד חטיבת עציון, קצין אג"ם של אוגדת עזה ומפקד הגדוד אליו התגייס. אסמן הניח אחריו אישה ושני ילדים.

בהודעה מטעם דובר צה"ל נכתב כי: "הבוקר (ה׳), התמוטט אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח״ל במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. צוות רפואי ביצע בו החייאה ובסופה נקבע מותו של הקצין". בצה"ל יחקרו את נסיבות המוות הטרגי.

ראש הממשלה שלח תנחומים למשפחה. בהודעה מטעם בנט נכתב כי: "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן על מותו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. ליבנו עם המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

"בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב. זו הדרך לאורה נמשיך לצעוד במסע להגנת המדינה. רוח חטיבת הנח״ל עוצבה על ערכי צה״ל ומורשת הנופלים, לוחמי ומפקדי החטיבה ותהווה מצפן עבור החטיבה ליישם הלכה למעשה את שליחותנו ומשימתינו - להוות צבא הגנה לישראל", הצהיר אסמן רק לפני מספר ימים בנאום הכניסה שלו לתפקיד לו ציפה. 

"אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על חטיבת הנח״ל - כור מחצבתי ודרך חיי: חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים. חטיבת הנח״ל, אנו מוכנים ונכונים לכל משימה - נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטים. זאת תוך פעולה לאור ערכי הדבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה, אחריות ורעות".

מהגיוס לנח"ל ועד למוות הפתאומי עם כניסתו לתפקיד החדש

שרון אסמן התגייס לצה"ל בשנת 1997 לגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, עבר הכשרה כלוחם ועבר בהצלחה קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. בסיום הקורס שב לגדוד ומונה למפקד מחלקה, ולקח חלק בלחימה בדרום לבנון. בהמשך שימש כמפקד פלוגת מסלול ולאחר מכן היה מפקד פלוגה בגדוד.

בשנת 2003 מונה למפקד פלנ"ט נח"ל, ולקח חלק בלחימה כנגד הטרור הפלשתיני באינתיפאדה השנייה. בזמן ההתנתקות שירת כדובר צה"ל בפיקוד המרכז. בשנת 2008 מילא את תפקידו כסגן מפקד גדוד 932 בנח"ל ובשנת 2010 מונה לקצין אג"ם של החטיבה.

באוגוסט 2012 הועלה לדרגת סא"ל ומונה לראש ענף חי"ר במרכז לאימונים באש במרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל"י). באוגוסט 2013 מונה למפקד הגדוד אליו התגייס, 931, אותו הוביל בין היתר במבצע שובו אחים ובמבצע צוק איתן, במהלך המבצע נפצע אסמן.

בשנים 2015–2017 שירת כקצין אג"ם של אוגדת עזה. ב-6 ביולי 2017 הועלה לדרגת אל"ם ומונה למפקד חטיבת עציון. ב-31 במאי 2018 מונה למפקד חטיבת בנימין ובשנת 2019 מונה לקצין אג"ם של פיקוד הצפון, תפקיד אותו מילא עד מינוי השבוע למפקד חטיבת הנח"ל.

באחד מתפקידיו היה איסמן מח"ט עציון, ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי שלח תנחומים: "אנחנו המומים וכואבים על פטירתו של אל"מ שרון אסמן. אסמן היה כמח"ט עציון שותף מלא לעשייה למען אפרת וגוש עציון על הביטחון ועל החוסן. כמפקד הוא היה קשוב, אכפתי ויצירתי, איש ספרא וסייפא שדמותו תחסר למשפחתו חבריו ולאנשי הגוש כולם".