בנט בסיום קורס קצינים: "אם נידרש להפעיל את עוצמתנו נהיה קטלניים"

על רחבת המסדרים בבה״ד 1 צועדים מאות מפקדים חדשים שיקבלו את דרגות הכתף שלהם. בנט וכוכבי ספדו לאל"מ שרון אסמן: "אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן". צפו בטקס הסיום ה-60 של הקצינים הקרביים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/21 17:42 כא בתמוז התשפא

בנט בסיום קורס קצינים: "אם נידרש להפעיל את עוצמתנו נהיה קטלניים"
בנט עם הקצינים, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

אחרי שמונה חודשים מפרכים, הרגע הגדול הגיע, החיילים הקרביים שיצאו לקורס הקצינים מסיימים היום (ה') את הקורס ומתייצבים לטקס המסורתי מול המשפחות הנרגשות. את החיילים יכבדו בנוכחותם ראש הממשלה נפתלי בנט, לו זהו הטקס סיום קורס קצינים הראשון כראש ממשלה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה. 

בנאומו של בנט התייחס ראש הממשלה למותו של אל"מ שרון אסמן. בנט אמר כי: "בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחתו של אלוף משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך לעולמו הבוקר.

שרון היה לוחם, מפקד וקצין משכמו ומעלה, הוא הקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל, בין השאר הוא פיקד על גדוד נח"ל במבצע צוק איתן, הוא נפצע ובו ביום הפציעה שלו חזר לפקד על הגדוד במלחמה. עליו נאמר "ממני תראו וכן תעשו" ליבנו עם משפחת אסמן היקרה".

ראש הממשלה התייחס למצבה הביטחוני של מדינת ישראל, בנט אמר כי: "בעוד כשבועיים ימלאו 15 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. הייתה זאת הפעם האחרונה בה מימש צה"ל תמרון קרקעי רחב היקף. הייתי שם, כמפקד כח חי"ר במילואים, בעומק השטח. ראיתי איך נראית מערכה כאשר המוכנות אליה לוקה בחסר, והיעדים לוטים בערפל. צה"ל נמצא היום במקום אחר לגמרי. לוחמינו נחושים יותר, מקצועיים יותר, מצוידים יותר. אם וכאשר נידרש להפעיל את עוצמתנו – נהיה גם קטלניים יותר".

בנט נואם בטקס

בנט נואם בטקסצילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

בנט הוסיף וברך את הקצינים: "כאן אתם ניצבים טובי בנינו ובנותינו, מהעיר, מהיישוב, מהקיבוץ והמושב, דתיים וחילונים, יהודים ושאינם, ילידי הארץ ומי שעלו למדינה הטובה שלנו מקצות תבל. כאן על מגרש המסדרים הזה שורותינו אחודות, יעדנו ברור, תכליתנו נהירה, את האחדות הזאת אני מייחל לראות מפעמת בכל מדינת ישראל".

את מה שיודעים כאן בצה"ל, בבה"ד 1, אנחנו נפעל בשנים הקרובות להטמיע בכל קצות החברה הישראלית, אנחנו עם אחד. אחד מהקצינים הצעירים שניצבים כאן הוא בנימין רוזובסקי, שגדל בבית חרדי והחליט לאחר לימודיו בישיבה דווקא לבחור בשירות צבאי, למרות קשיים לא מעטים, בנימין מגשים היום את חלומו. סיפור הצלחתו הוא גם סיפור שילובם המוצלח של אלפי חרדים המשרתים בצה"ל, צבא אחד לעם אחד".

בטקס נאם כוכבי וספד למח"ט שרון אסמן שנפטר היום באופן טראגי. כוכבי אמר כי: "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומותחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד: הם מגיעים לטוב מאוד ומיד מסמנים את המצוין, וכשמגיעים למצוין הם שואפים למעולה. כזה היה מח"ט הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן - זכרונו לברכה. נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן! ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון.

כוכבי התייחס לאתגרים הביטחוניים איתם מתמודדת מדינת ישראל, כוכבי אמר כי: "צה"ל ומדינת ישראל מתמודדים בו זמנית עם שש זירות ובשישה מימדים, וכדי למלא את המשימות בהצלחה אנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר. דוגמא לריבוי הזירות ראינו אפילו תוך כדי מבצע "שומר החומות": לצד עוצמת התקיפות ברצועת עזה התמודדנו עם אירועים רבים באיו"ש, ירי רקטות מזירות בצפון, ואפילו עם שיגור כטב"ם איראני שפעם נוספת סוכל בשערי המדינה. ידע כל מי שמנסה לפגוע במדינת ישראל – כל פעילות אויב התקפית, מקרוב או מרחוק, תיענה בתגובה משמעותית, גלויה או חסויה. כך נהגנו בעבר, וכך ננהג בעתיד".

 

בהודעה מטעם דובר צה"ל נכתב כי: "מטעמי ביטחון מידע, ומפאת כמות המשתתפים בטקס, לא נוכל להראות את כלל המסיימים באופן פרטני במהלך השידור". מתוך המשתתפים בקורס לקציני היבשה נבחרו מספר חניכים למצטייני קורס הקצינים הקרביים ביבשה מחזור 60. אלו המצטיינים של הקורס: 


אביאל אברג׳יל, לוחם בגדוד 90, מנתניה
סגן מ', לוחם באגוז.
שון יהושע, לוחם בעוצבת ברק, ממושב שדה יצחק.
אילון זיני, לוחם בחטיבה 7 ממושב יד רמב"ם.
יעל בן צבי, תצפיתנית בגדוד עיט מחוגלה.
עילי ברנד, לוחם בגדוד עיט, מהיישוב חוגלה.
נאור משעלי, לוחם בגדוד 405 מהיישוב צורית.
צור אמר, לוחם בגדוד אסף (601), מקיבוץ שעלבים.
הצוער ניב חניה, לוחם בגדוד אסף (601), ממושב שדה אליעזר.