בנט על הסיוע לעזה: "מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם"

ראש הממשלה כינס את ממשלת ישראל לישיבתה השבועית, ואמר כי בכל הקשור לטרור מרצועת עזה "דברים השתנו". על הקורונה אמר: "אם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/07/21 12:07 כד בתמוז התשפא

בנט על הסיוע לעזה: "מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם"
בנט בישיבת הממשלה, הבוקר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, כינס הבוקר (א') את ממשלת ישראל לישיבתה השבועית, ובה התייחס למספר נושאים. בנט קרא לאזרחים שטרם התחסנו להגיע אל מתחמי החיסון ולהתחסן. לאחר מכן הזכיר את תקיפת חיל האוויר ברצועה, אמש: "אני מבהיר פה שוב - דברים השתנו".

תחילה דיבר בנט על המשך התפרצות הקורונה בישראל. "בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים בקורונה. כחלק מלקחי העבר, אנחנו לא ממתינים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. צריך להבין - ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הפצה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. לכן, היעד שלנו הוא: מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל".

"בשביל להמשיך בזה, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. בשבוע שעבר אנחנו קראנו לנוער בגילאי 12-16 להגיע להתחסן ואני שמח לבשר שכבר 100,000 בני נוער בגילאים אלה התחסנו בזריקה הראשונה".

"הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע", עדכן ראש הממשלה. "פה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל, זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל - כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן". 

ישיבת הממשלה, הבוקר

ישיבת הממשלה, הבוקרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

על נתב"ג אמר בנט: "צמצמנו את המעברים, דבר שלא קרה במשך שנה וחצי בהן כל ישראלי יכול היה לטוס במטוס היישר למדינה אדומה בלי שום התראה. זה כבר לא קורה. לטוס למדינה אדומה אפשר רק באישור ואני מעדכן שאנשים שניסו לחמוק גם הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף, כי אי אפשר לעבוד עליו. במהלך השבוע גם מינינו את האלוף במיל' רוני נומה לממונה על המעברים, במיוחד על נתב"ג. יש שיפור משמעותי בזמני הבדיקות בנתב"ג ובניהול האירוע. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלו ממש ע"י משרד הביטחון, בשיתוף משרד התחבורה והבריאות. אנחנו מטפלים בתקלות העבר. 

ראש הממשלה קרא לאזרחי ישראל לעטות מסיכות במקומות סגורים. "החיסון הכי טוב נגד הקורונה הוא המסכות, המסכות פועלות. הימנעו מצפיפות במקומות סגורים. אם לא יהיה לנו את שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, אנחנו נשקול החזרת חלק ממגבלות התו הירוק ולצורך זה נכנס את קבינט הקורונה אם נידרש".

"ישראל מעוניינת בשקט"

מכאן בנט עבר לתקיפת צה"ל אמש ברצועת עזה, כתגובה להמשך שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה. "אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מבהיר פה שוב - דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה".

על המצב בעזה וסיוע ההומניטרי, אמר: "אנחנו גם עובדים על פתרון שיאפשר את הסיוע ההומניטארי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן