מתיחות בדרום | שרפות פרצו בעוטף. צה"ל תוקף ברצועה

ביום חמישי האחרון הופר השקט בעוטף עזה ובלוני תבערה גרמו לשרפות במהלך כל סוף השבוע. חיל האוויר תוקף כעת ברצועת עזה בכמה מוקדים בתגובה לשיגור הבלונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/21 22:49 כג בתמוז התשפא

מתיחות בדרום | שרפות פרצו בעוטף. צה"ל תוקף ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

סוף שבוע מתוח בדרום. שיגור בלוני התבערה שהחל ביום חמישי האחרון נמשך גם היום וצה"ל שתקף בחמישי, תוקף ברצועת עזה גם הלילה. על פי דיווחים מתוך רצועת עזה מטוסי קרב של צה"ל הפציצו שני יעדים ברצועת עזה, באופן חריג התקיפה בוצעה ללא נוהל הקש בגג.

צהל אישר את התקיפות. מדובר צה"ל נמסר כי: "צה״ל תקף הלילה עמדת שיגור רקטות ואתר לייצור אמל״ח מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר אתר לייצור אמל״ח של ארגון הטרור חמאס ועמדת שיגור רקטות. התקיפות בוצעו בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. צה״ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד המשך ניסיונות הטרור מרצועת עזה".

שני היעדים אותם תוקף חיל האוויר הם מוצב באדר שנמצא דרומים לרצועת עזה, המוצב הותקף באמצעות שלושה טילים, מדובר במוצב שצה"ל תקף גם בפעמים הקודמות כתגובה לשיגור בלוני תבערה. המקום השני שמותקף הוא אתר קוריש ברצועה. הדי הפיצוצים נשמעים גם בעוטף עזה.

תקיפת צה"ל הלילה

תקיפת צה"ל הלילהצילום: דובר צה"ל

בעזה מדווחים כי בארגון הטרור חמאס החלו לפנות מפקדות וכן אמבולנסים הוזעקו לעבר מוצב באדר. התקיפות מגיעות על רקע שתי השרפות שפרצו היום בעוטף עזה. 

כזכור, ביום חמישי האחרון  השקט ששרר בעוטף עזה בשבועיים האחרונים הופר, לוחמי האש קיבלו דיווח על ארבע שרפות שפרצו בעקבות בלוני תבערה. הכוחות שהוזעקו למקום השתלטו על האש והיא כובתה. שיגור הבלונים לא הגיע עם הודעה רשמית של ארגון טרור לפני השיגור ועד כה אף אחד מארגוני הטרור ברצועה לא לקח אחריות על השרפות. וצה"ל הגיב בתקיפת יעד טרור ברצועת עזה.

מוקדם יותר היום בארגון הטרור התייחסו לפינוי אביתר. דובר החמאס, חאזם קאסם אמר כי: "העם הפלסטיני בגדה רשם הישג חדש וחשוב לאחר נסיגת המתנחלים מג'בל צביח (אביתר-א"ע). הדבר מוכיח מחדש כי ההתנגדות על צורותיה השונות, יכולה לכפות את רצון העם הפלסטיני ולגרום לנסיגתו של הכיבוש. יש להמשיך במאבק בג'בל צביח עד אשר ייעלם כל סממן ציוני מהמקום ולא תתאפשר חזרת המתנחלים".


תקיפת צה"ל בחמישי.