בנט אישר למכור לירדנים 50 מיליון קוב מים מהכנרת

ראש הממשלה אישר להעביר לירדן כמות נוספת של מים מעבר להסכם הקבוע, התוספת תינתן במשך חמש שנים ומדינת ירדן תשלם עבור המים. מצבה הטוב של הכינרת היווה סיבה להחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/21 09:38 כב בתמוז התשפא

בנט אישר למכור לירדנים 50 מיליון קוב מים מהכנרת
בנט. חותם לראשונה על ההסכם, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

בעקבות בקשה מצד בית המלוכה הירדני אישר ראש הממשלה נפתלי בנט למכור לירדנים תוספת של כ-50 מיליון קוב מים בשנה מהכינרת. ראש הממשלה הנחה את המל"ל לבדוק מה יהיו ההשפעות של העברת המים לירדן על אגם הכינרת. משרד החוץ סוגר את פרטי ההעברה יחד עם רשות המיסים.

ההחלטה של בנט מגיעה על רקע מצוקת המים שקיימת במדינת ירדן, לישראל ועדת מים משותפת עם ירדן ובישיבה ביקשו הירדנים לרכוש כמות נוספת של מים, מעבר לכמות הרגילה. בנט אישר את הבקשה לשנה זו וכן לשנת 2022. 

סוגיית המים תמיד היוותה מתח בין ישראל לירדנים, בכל שנה על פי ההסכמים בין המדינות ישראל מעבירה לשכנה ממזרח כ-55 מיליון קוב. בירדן לרוב מבקשים העברה נוספת של מים וזו מאושרת בדרך כלל על ידי ראש הממשלה. השנה נתניהו התמהמה עם האישור בעקבות המתח ששרר בין שני המדינות בחודשים האחרונים.

כזכור, המשבר בין ירדן לישראל הגיע לשיא במרץ האחרון, אז בוטלה נסיעתו נסיעתו המתוכננת של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו לאיחוד האמירויות, בגלל אי אישור נתיב הטיסה על ידי ממלכת ירדן. סירובם של הירדנים נבע מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני, הנסיך חוסיין, במסגד אל-אקצא בהר הבית, ביטול שנבע מחילוקי דעות בנושא סידורי האבטחה והביטחון של משלחתו. כעת מנסה בנט לפתוח את הקדנציה ברגל ימין עם בית המלוכה הירדני, מה שהביא לחתימה על ההסכם.


בנט. פועל בזירה המדינית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן