הכנסת דחתה הצעת אי אמון ראשונה בממשלה | עימות בין נתניהו ואלקין

נדחו הצעות אי האמון הראשונות שהוגשו נגד הממשלה החדשה, ולאחריהן נרשם עימות בין השר אלקין לח"כ נתניהו: "אדוני יו"ר האופוזיציה הפכת ללא לגיטימי". נתניהו השיב: "כשאין לך טענה של ממש, הרם קולך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/21 18:47 יא בתמוז התשפא

הכנסת דחתה הצעת אי אמון ראשונה בממשלה | עימות בין נתניהו ואלקין
חברי האופוזיציה, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ברוב של 60 מול 49 ו-59 מול 50 דחתה היום (ב') מליאת הכנסת את שתי ההצעות אי האמון הראשונות של סיעות האופוזיציה בממשלת בנט-לפיד. את ההצעה הראשונה שנדחתה, "ממשלה שהוקמה בשקר ובהונאת הציבור ואין לה מנדט מהציבור", הגישה סיעת הליכוד ואת ההצעה השניה, "כוונת הממשלה למחוק את זהותה היהודית של המדינה", הגישו סיעות ש"ס ויהדות התורה.

השר המקשר בין הכנסת לממשלה זאב אלקין תקף בסיכום הדיון את ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזציה, בנימין נתניהו, והזכיר את ההפגנות שהיו מתחת לביתו לפני כחודשיים: "כשמפגינים ליד המעון הרשמי שלך זה לא לגיטימי אבל כשאתה, בכספי מפלגה שולח בריונים לבית שלי כדי להעיר ילדה בת 5 בשעה 23:00 בלילה ולהפחיד אותה זה לגיטימי. כי בעיניך מה שמשרת אותך הוא תמיד יהיה לגיטימי, ומה שיגרש אותך מהשלטון הוא תמיד יהיה לא לגיטמי". 

"אדוני יושב-ראש האופוזיציה אתה הפכת ללא לגיטימי, אבל זה לא הופך את הממשלה הזאת, את חברי כנסת שהם רוב הבניין הזה שהצביע עבורה, ואת האזרחים שהצביעו עבור אותם המפלגות ללא לגיטימיים. הממשלה הזאת כל חטאה שהיא לא רלוונטית עבורך באופן אישי כי היא לא רצתה אותך. ואגב יכלה לקום ממשלה אחרת אם רק היית מזיז את עצמך לטובת אחד החברים במפלגתך".

אלקין המשיך לתקוף את נתניהו: "אדוני יושב-ראש האופוזיציה הגיע הזמן שתתחיל להכיר במציאות לכבד את הכרעת הבוחר והכרעת הכנסת ולהבין שהפעם העם החליט אחרת, ושהמעמד שלך השתנה. אחרי 12 שנים של כהונה כראש ממשלה הפכת ליושב-ראש אופוזיציה לגיטימי".

בנט, לפיד וגנץ נהנים היום במליאה

בנט, לפיד וגנץ נהנים היום במליאהצילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

נתניהו ביקש למסור הודעה אישית בתגובה לדברים ואמר: "הדובר הקודם הוכיח את הכלל העתיק, כשאין לך טענה של ממש, הרם קולך. כולם יודעים עד כמה הדובר הקודם דואג למדינה ועד כמה הוא דואג לעצמו. הוא מדלג בקלילות מבהילה ממפלגה למפלגה למפלגה. הבעיה היא לא אם הממשלה הזו היא לגיטימית, הבעיה עם הממשלה הזו היא שהיא מסוכנת ולכן אנחנו נפיל אותה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן