עימות בתוך הממשלה: שאשא ביטון נגד בנט והורוביץ

לאחר ישיבת ממשלה לא רגועה, מקורבים לשרת החינוך החדשה מתחו ביקורת על שההנחיה לעטות מסכות בשני בתי ספר התקבלה מבלי לעדכן אותה. "לא ניתן יותר יד להחלטות ליליות של משרד הבריאות שצריך ליישם בבוקר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/06/21 20:02 י בתמוז התשפא

עימות בתוך הממשלה: שאשא ביטון נגד בנט והורוביץ
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ישיבת הממשלה הראשונה בעידן נפתלי בנט ויאיר לפיד שהתקיימה מוקדם יותר היום (א'), לא עברה בצורה חלקה ועימות ראשון נרשם בין שרת החינוך לשר הבריאות וראש הממשלה עצמו. במהלך הישיבה שרת החינוך שאשא ביטון דרשה מאנשי המקצוע של מערכת הבריאות להיות רציניים ולהציג נתונים ומספרים, אך שר הבריאות הורובויץ וראש הממשלה בנט אמרו כי יש לשמור על כבודם.  

כמו כן, בהמשך היום, מקורבים לשאשא ביטון אמרו כי לא ישתפו יותר פעולה עם הנחיות משרד הבריאות הנוגעות לבתי הספר, אם הן יגיעו בשעות הלילה בכדי שיכנסו לתוקף כבר למחרת בבוקר. המקורבים אמרו כי המסר לדיונים הבאים יהיה: "כל דבר שקשור לתחום החינוך, יעבור דרך שרת החינוך". מה שהוביל סערה, היתה הנחיית משרד הבריאות לחייב עטיית מסכות בכמה בתי ספר במודיעין ובבנימינה. המקורבים לשרה ידעו להגיד כי הנחיה מהסוג הזה - כמו שנעשתה, לא תחזור על עצמה.

במלהלך דבריו בפתח ישיבת הממשלה, התייחס בנט לעלייה המחודשת בנתוני תחלואת הקורונה. בנט האשים את הממשלה היוצאת וסיפר על התכניות לעתיד. "בשבוע החולף אנחנו עדים להתפרצויות קורונה בשני בתי ספר, זה נבע מחוסר החלטה על בידוד של החוזרים מחו"ל והערכת גורמי המקצוע שזה הזן ההודי, קיימנו אתמול בלילה דיון נקודתי והערכת מצב היום עם השרים הרלוונטיים, גם בנוגע לזן ההודי וסדרי הכניסה והיציאה מהארץ. האסטרטגיה הלאומית צריכה להישען לא רק על חיסונים, כי אם יש ווריאנט עוקף חיסון זה יתמוטט, אבל לא כל מגפה יהיה חיסון אז על ידי ניהול נכון צריך להימנע מאובדן שליטה".