לפיד: "ההרס וההזנחה במשרדי הממשלה בלתי נתפסים" | הקואליציה תוקפת

שר החוץ תוקף את שר הממשלה הקודמת ואומר כי מצב המשרדים אליהם נכנסו היה במצב לא טוב. "אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס" | שר המשפטים תקף את יו"ר האופוזיציה ומפלגתו בנושא חוק איחוד משפחות: "הליכוד פועל בניגוד לעמדותיו"

עדיאל שביט אלעד הומינר עדיאל שביט ואלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/21 15:36 יא בתמוז התשפא

לפיד: "ההרס וההזנחה במשרדי הממשלה בלתי נתפסים" | הקואליציה תוקפת
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעות הקואליציה ערכו היום (ב') את ישיבותיהן השבועיות בכנסת. ראשי המפלגות נשאו את דבריהם בפתח הישיבות, כשהאוזניים היו קשובות בראש ובראשונה לשר החוץ יאיר לפיד. לפני ישיבת יש עתיד, תקף שר החוץ את שרי הממשלה הקודמים, ואמר שבניגוד אליהם, הממשלה הנוכחית באה לעבוד. 

"באנו לעבוד", פתח לפיד, "ישבתי אתמול בישיבת הממשלה ואני רוצה להגיד לכם מה ראיתי: ראיתי אנשים שבאו לעבוד. לא באו לריב, לא באו להעליב, באו לעבוד".

לאחר מילות הפתיחה, עבר לפיד למתקפה: "יש לנו הרבה עבודה. ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים. אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה".

"אני קורא מפה לציבור לגלות סבלנות. אנחנו נבנה מחדש, וטוב יותר, את מערכות המדינה, אבל זה לא יקרה ביום וגם לא בחודש. זה תהליך. התהליך הזה ינוהל בשקיפות, באורך רוח, באופן מאוזן, ובלי שיקולים פוליטיים. בכל מקום שבו נוכל לשתף את האופוזיציה, נזמין אותה להיות שותפה. תפקידה של האופוזיציה הוא להתנגד. אני מקבל את זה. תפקידה לנסות להפיל את הממשלה, אני מקבל גם את זה. אבל יש לנו גם מטרות משותפות: שמדינת ישראל תצליח, תשגשג, תהיה בטוחה וחזקה".

סער: "האופוזיציה מוכנה לפגוע בטובת המדינה"

יו"ר תקווה חדשה, ח״כ גדעון סער בפתח ישיבת תקווה סיעתו, בחר לתקוף את הליכוד ומפלגות המחנה הלאומי על הסירוב שלהם להצביע בעד הארכת בחוק לאיחוד משפחות, לו אין רוב בלעדיהן. "אחד הדברים המדהימים - גם למי שכיהן בבית הזה שנים רבות - הוא התנהלות האופוזיציה, בראשות סיעת הליכוד, בסוגיית חוק איחוד משפחות".

"הצעת החוק הזאת ממש עברה לפני מספר ימים. לא בממשלה הנוכחית, אלא בממשלת נתניהו. חמישה ימים לפני שאיבדה את השלטון: ב-8 ביוני. בהחלטה נאמר במפורש שהיא נעשית על בסיס חוות דעת עדכנית של גורמי הביטחון המוסמכים. ממשלת נתניהו היא גם זו שפנתה לכנסת ובקשה את אישורה". 

סער הסביר כי האופוזיציה בראשות נתניהו מתנגדת לחוק שממשלת נתניהו אישרה ימים ספורים לפני החלפתה. "הליכוד פועל בניגוד לעמדותיו. האופוזיציה, כדי כביכול לגרום מבוכה לקואליציה, מוכנה לפגוע בטובת המדינה, כפי שהיא רואה אותה. והאמינו לי - כל שרי הממשלה שסיימו את תפקידם לפני 8 ימים יודעים בדיוק מה עמדת גורמי הביטחון לגבי החוק הזה. דבר כזה עוד לא היה. אני אומר זאת גם כמי שעמד בראש סיעת הליכוד בכנסת 6 שנים ברציפות, מהן 3 באופוזיציה. זה מעיד על אובדן דרך ואובדן עשתונות".

את דבריו סיים בקריאה לחבריו באופוזיציה: "זה מראה לא רק שלא הופקו הלקחים מאובדן השלטון. לא רק שלא נערך חשבון נפש אלא שהעדפת אינטרסים אישיים ופוליטיים על טובת המדינה מעמיקה שורשים. אם מישהו חושב שזה יקרב אותו בחזרה לשלטון - הוא טועה טעות קשה. אני קורא לחברים באופוזיציה שראו בשנה החולפת במו עיניהם כיצד פוגעים בטובת המדינה עבור אינטרסים אישיים ופוליטיים - אל תגררו להמשך הדרך הזו. היא אינה מביאה למקומות טובים. התעשתו!".

מיכאלי: "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הבריאות"

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, אמר כי משרד התחבורה עומד לרשות משרד הבריאות ולרשות ראש הממשלה לכל דבר ועניין. על הממשלה החדשה היא אמרה, כמו לפיד, כי היא באה לעבוד בשביל הציבור זאת הכוונה של הממשלה הזאת, בשביל הציבור ובשביל מדינת ישראל. מפלגת העבודה לקחה על עצמה שלושה מהמשברים הכי משמעותיים.

מיכאלי נגעה בדבריה גם במה שקורה בנתב"ג, דרכו ממשיכים להכנס חולי קורונה שנושאים את הווריאנט ההודי. "התייעצתי עם גורמי המקצוע כמובן גם בנוגע למה שקורה בנתב"ג בימים אלה. השתתפתי אמש בישיבה ארוכה מאוד עם ראש הממשלה ושר הבריאות ושרות נוספות. משרד התחבורה עומד לרשות משרד הבריאות ולרשות ראש הממשלה לכל דבר ועניין. כל מה שצריך מאיתנו אנחנו נספק להם. אם זה עוד מקום ואם זה כל סיוע אחר".