לפיד הורה להניף את דגל הגאווה. בן גביר: "פרובוקציה זולה"

שר החוץ החדש של מדינת ישראל נכנס לתפקיד רק בשבוע שעבר וכבר מוביל מדיניות שנויה במחלוקת. לכבוד חודש הגאווה שמתקיים החודש הורה השר להניף את דגל הגאווה במשרד. בן גביר מיהר לתקוף

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 10:40 יא בתמוז התשפא

לפיד הורה להניף את דגל הגאווה. בן גביר: "פרובוקציה זולה"
משרד החוץ, צילום: ללא

שר חדש מדיניות חדשה, בשבוע שעבר נכנס יאיר לפיד לתפקידו כשר החוץ של מדינת ישראל. לפיד לא מבזבז זמן ומיהר לקדם את האמונות שלו במשרדו החדש. הבוקר (ב') הורה לפיד לעובדי משרדו להניף את דגל הגאווה ברחבת משרד החוץ לצד דגל ישראל. 

לפיד הודיע על המהלך בטוויטר, הבוקר פרסם לפיד את התמונה וכתב: "לראשונה אי פעם הוריתי הבוקר להניף במשרד החוץ את דגל הגאווה לרגל אירועי חודש הגאווה. משרד החוץ ועובדיו מובילים מסר של סובלנות, אחווה וחופש".

לא כולם התלהבו מהמחווה של לפיד לחודש הגאווה, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להנפת הדגל  במשרד החוץ כי: "הנפת הדגל היא פרובוקציה זולה, עטופה בממלכתיות. אין מסר חינוכי בהנפת דגל של להטבי"ם במוסד ממשלתי ואין כאן בוודאי מסר ערכי, אלא רק מסר של התנצחות ופגיעה ברגשות הדת". 

בן גביר הוסיף מסר מפייס ואמר כי: "יודגש, אין לי בעיה עם להטבי"ם, כולנו אחים. יחד עם זאת הנפת הדגל לא משרתת אותם, אלא פוגעת בהם והופכת אותם לכלי משחק בידיים של לפיד. הבעיה המרכזית היא בהחצנה ובפרובקציה שילדי ישראל נחשפים אליה".

חברת הכנסת מיכל רוזין ממר"צ כתבה בתגובה: "מנהיג, תודה". לצד רוזין מספר חשבונות רשמיים של שגרירויות ישראל ברחבי העולם שיתפו את הפוסט ושיבחו את לפיד על ההחלטה.


יאיר לפיד בכנסת.