"מאחורי בנט וסער אין ציבור" | סערה בוועדה המסדרת

חברי הוועדה דנו בסך הכל בתאריך להשבעת הנשיא, אך מה שאמור היה לעבור על מי מנוחות הפך למאבק בין חברי הקואליציה החדשה לבין חברי האופוזיציה. בבית הנשיא לא חיכו להחלטת הכנסת ופרסמו הודעה על ההשבעה טרם ההכרעה בנושא

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 16/06/21 12:17 ו בתמוז התשפא

"מאחורי בנט וסער אין ציבור" | סערה בוועדה המסדרת
עידית סילמן ביומה השני כיו"ר הוועדה המסדרת, צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

הכנסת והממשלה החדשה החלו את השבוע הראשון בוועדות בסערה, כאשר הקואליציה החדשה והאופוזיציה החדשה מאמצות את תפקידן. הבוקר (ד') עלו בוועדה המסדרת מספר נושאים שלא אמורים לעורר סערה גדולה במיוחד, כשבראשן הוא קביעת מועד להשבעת הנשיא החדש, יצחק בוז'י הרצוג. אלא שמרגע פתיחת הדיון הצדדים החלו במתקפות הדדיות סביב הנושא. 

ח"כ בועז טופורובסקי (יש-עתיד) שהחליף את היו"ר עידית סילמן, הוציא בזה אחר זה חברי כנסת רבים מהאופוזיציה ובהם חברי הכנסת יעקב אשר, יצחק פינדרוס, קטי שיטרית, גלית דיסטל, ואורית סטרוק. בעקבות הסערה הוצאה הוועדה להפסקה, טופורובסקי הגיב לנעשה בוועדה: "חברי האופוזיציה ממשיכים בהרגלם לבזות דיונים. אחר הצגת הצעקות בדיון השבעת הממשלה בכנסת, הם המשיכו היום את משחק הצעקות שלהם גם בדיוני הוועדה המסדרת לקביעת מועד להצהרת נשיא המדינה הנכנס, הרצוג, בפני הכנסת. נאלצתי להרחיק מהדיון חברי כנסת מתפרעים. מי שלא מסוגל לנהל דיון מכובד שמכבד את הכנסת, לא ראוי להיות חלק מהדיון".

ח"כ סילמן שבה לדיון והחליטה לקצר אותו ולהגיע להצבעה בנושא, בסופה הוחלט ברוב גדול של 25 חברים בעד, 3 מתנגדים ונמנע אחד. הקונצנזוס על ההחלטה הייתה צפויה אך, בבית הנשיא לא חיכו להכרעה ופרסמו מספר דקות לפני ההכרעה הודעה על מועד ההשבעה. בהודעה נכתב: "הוועדה המסדרת בראשות ח"כ עידית סילמן אישרה את בקשת יו"ר הכנסת וקבעה ישיבת מליאת כנסת מיוחדת להצהרת האמונים של נשיא המדינה. ביום רביעי כ"ז בתמוז התשפ"א - 7.7.21 , בשעה 16:30. הדיון נקבע ליום רביעי לבקשת הנשיא היוצא ריבלין והנשיא הנכנס הרצוג. על מנת לא לערוך את הטקס בתשעת הימים".

בחירת ראשי וועדות חדשים: "מדובר ביו"ר הכי טוב שהיה פה"

בוועדה דנו גם במינוי ראשי וועדה חדשים לוועדת חוץ וביטחון ולוועדת הכספים, הוועדה אישרה, פה אחד, למנות את ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), כיו"ר הוועדה הזמנית. יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, היה ראשון המברכים: "אין לי ספק, לאור העבר שלך, כי מבחינת ידע ויכולת אתה האדם הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון. אתה גם חבר וגם אדם ראוי לתפקיד, ולחברי הוועדה עצמה, אחת הוועדות החשובות בכנסת ישראל". אך בהצבעה לבחירת יו"ר לוועדת הכספים היה סוער יותר.

ח"כ מיקי זוהר ניצל את ההזדמנות לתקוף את חברי הכנסת הימנים בממשלה: "כנראה נקבל 2-3 ועדות, זה חסר תקדים- אבל אף אחד לא מדבר כי עושים את זה לימין, היועמ"שים והתקשורת שותקים, מגבים את ההחלטות הרדיקליות האלה. הכל נעשה ברמיה, בשקר של הציבור כי אין ציבור". ח"כ זוהר הוסיף כי "בנט וסער נטולי ציבור אם מחר נערכות בחירות הם לא עוברים את אחוז החסימה". מי שהפתיע גם הוא בוועדה היה ח"כ טיבי שהתנגד להחלפת משה גפני בתפקיד יו"ר הוועדה: "מדובר ביו"ר הכי טוב שהיה פה, לא צריך לעשות לו את זה".